رای مردم حق‌الناس است؛ ناجا مدافع حق‌الناس

سردار محمد شرفی در همایش سالانه فرماندهان، مسئولان و روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان خوزستان، به اهمیت توانایی و قدرت تحلیل مسائل ریز جامعه برای کارکنان نیروی انتظامی به ویژه فرماندهان و مسئولان اشاره کرد و گفت: کارکنان نیروی انتظامی باید توانایی و قدرت تحلیل مسائل ریز جامعه را داشته باشند و ضمن داشتن اشرافیت اطلاعاتی، اهل شناخت و معرفت نیز باشند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به این که باید به فکر توسعه کمی و کیفی جمعیت خود باشیم، افزود: در حادثه‌ای که منجر به شهادت شهید"عباس نادری"، فرمانده پاسگاه حسین‌آباد شهرستان "شوش" شد، همه ناراحت بودند، اما پدر، مادر و همسر ایشان به ما دلداری می‌دادند و می‌گفتند:«ناراحت نباشید!عباس ما برای دفاع از ارزش‌ها و حفظ امنیت مردم  تربیت شده بود.» که این سخنان نشان‌دهنده وجود جمعیت کیفی در کشور ما است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند:«نظام جمهوری اسلامی ایران به توانمندی‌های نرم بیش از توانمندی‌های سخت متکی است»، گفت: دشمن امکان ندارد و نمی‌تواند عقاید، باورها و مکتب ما را بمباران کند چرا که جوانان ما امروز از حرمین دفاع می‌کنند و این استمرار و امتداد راه حضرت امام خمینی (ره ) را نشان می‌دهد.

شرفی تصریح کرد: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، مردم عهده‌دار ارزشمندترین نیازمندی مردم، یعنی امنیت شدند و با هرچه که در اختیار داشتند در شهرها و روستاها امنیت را برقرار کرده و از آرمان‌های حضرت امام خمینی( ره) حراست کردند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اهمیت امنیت در دین مبین اسلام، گفت: امنیت، یکی از اصول اساسی، حالتی اجتناب ناپذیر از زندگی جمعی،وسیله ای برای بهره مندی از مزایا و عاملی برای رشد و تکامل انسان‌ها است.

وی با اشاره به انتخابات حساس و مهم اسفند ماه سال جاری نیز گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند:«انتخابات و رأی مردم، حق الناس است»، نیروی انتظامی از این حق الناس به جد دفاع می‌کند و هر کاری که بتواند انجام می‌دهد تا زمینه مشارکت حداکثری و نهایت امنیت در انتخابات را فراهم کند.

شرفی ضمن تشکر از فرمانده انتظامی استان خوزستان که زمینه برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران را برای تمامی اعضای شورای تامین مهیا کرد نیز گفت: برگزاری این کارگاه، کار زیرساختی و پیشگیرانه بسیار خوبی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به این که حساسیت در استان خوزستان به خاطر وجود رنگین کمانی از قومیت‌ها و سلایق و باورهای متعدد، زیاد است، خاطرنشان کرد: وجود قومیت‌ها، سلایق و باورهای متعدد در استان خوزستان برای ما یک ارزش و فرصت است اما دشمن درصدد است این فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کند و از همین روست که باید برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، قدرت تحلیل مسائل ریز جامعه و اشرافیت اطلاعاتی خود را بالا ببریم.