محمدحسین قربانی در پاسخ به اینکه چرا تاکنون بودجه امداد و نجات پرداخت نشده است، گفت: باید این نکته را در نظر داشت که هنوز ‌سال مالی تمام نشده است. با توجه به پایان ‌سال مالی در ٣٠ تیر ماه‌ سال ٩٥ و همچنین تاثیر داشتن همه منابع و مصارف مالی در محقق‌ شدن کامل یک بودجه، باید دید دولت با توجه به شرایط مالی خود، چطور اقدام می‌کند. در مفهوم کلی، منابع و درآمد دولت باید بررسی و هزینه‌ها پرداخت شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه مجلس به هلال‌احمر، افزود: مجلس شورای اسلامی همواره از جمعیت هلال‌احمر حمایت کرده است؛ چه در صحن علنی و چه در کمیسیون تلفیق، جمعیت هلال‌احمر همواره به‌ طور ویژه بررسی شده است.

قربانی ادامه داد: امیدواریم امسال نیز، با توجه به ماموریت و رویکرد جمعیت هلال‌احمر که یک نهاد امدادی، عام‌المنفعه، بشردوستانه و حمایتی به حساب می‌آید، کمیسیون تلفیق مجلس بتواند به‌ طور ویژه‌تری به ماموریت های هلال احمر توجه کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به شرایط کشور بعد از پسابرجام، تاکید کرد: قطعا، اگر فضای مساعد اقتصادی ایجاد شود، توجه به اعتبارات جمعیت هلال‌احمر در اولویت قرار دارد.