امیر سبزی اظهار داشت: جنگ انداختن حیواناتی همچون سگ، خروس و گاو در برخی مناطق کشور انجام می‌گیرد و مهمترین هدف از این کار کسب درآمدهای میلیاردی حرام و شرط‌بندی‌های غیرقانونی است.

وی ادامه داد: صاحبان این حیوانات و دلال‌های برگزار کننده این مبارزات با برپایی جنگ‌های میان حیوانات صحنه‌های بسیار تأسف باری را به وجود می‌آورند که گاهی باعث آسیب دیدن حیوانات و یا حتی مرگ این جانواران خواهد شد.

این فعال حوزه حقوق حیوانات خاطر نشان کرد: برگزارکنندگان این جنگ‌ها از مبارزات انجام گرفته نه تنها لذت حرام می‌برند بلکه با کسب تراکنش‌های بسیار زیاد، شرط‌بندی‌های حرام انجام می‌دهند و این کار از لحاظ شرعی و حتی قانونی، غیرقانونی است و مسئولان ذی‌ربط باید به آن ورود کنند.

سبزی درباره اینکه آیا متولی این مبارزات محیط زیست است یا سازمان‌های دیگر باید وارد شوند؟ گفت:محیط زیست فقط درباره حیوانات وحشی نظارت دارد و در مورد حیوانات دامی نیز دامپزشکی وظیفه دارد؛ در این مورد مبارزات هم نیروی انتظامی و قوه‌قضاییه می‌توانند ورود پیدا کنند و با عاملان آن به طور جدی برخورد کنند.

وی ادامه داد: در برخورد با عاملان مبارزه و جنگ انداختن حیوانات باید قانون کمی به‌روز رسانی شود؛ البته قوانین برخورد با چنین اعمالی نیز وجود دارد که متاسفانه آنها نیز به خوبی اجرایی نمی‌شود چرا که می‌توان به خاطر شرط‌بندی و یا رفتارهای حرام افراد برگزار کننده این مبارزات و دلال‌های شرط بندی کننده را محاکمه کند.