به گزارش تابناک معاون امنیتی انتظامی استانداری آذربایجان غربی وضعیت شهر ارومیه را از صبح امروز عادی اعلام کرد و گفت: هم اکنون امنیت در سطح شهر برقرار است.

عیسی قنبری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر در ارومیه با ابراز تاسف از برگزاری تجمع و راهپیمایی غیرقانونی برخی افراد سودجو در شهرستان ارومیه اظهارداشت: این اقدام نه تنها کمکی به وضعیت فعلی دریاچه ارومیه نمی کند بلکه موجب اختلال وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم می شود.

وی با بیان اینکه با برگزاری اغتشاش و آشوب مشکلات زیست محیطی حل نمی شود بیان داشت: تجمع غیرقانونی عصر و شب گذشته مردم ارومیه ضمن بدنام کردن چهره شهرستان ارومیه اقتصاد و بازار این شهر را تعطیل و موجب متضرر شدن خود مردم شد.

قنبری با تاکید بر اینکه مشکل فعلی دریاچه ارومیه در طول سالهای متمادی و گذشته تاکنون به وجود آمده است گفت: با تعطیل کردن بازار و برگزاری آشوب نمی توان این مشکل را حل کرد.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه عصر و شب گذشته عده ای از با سودجویی ضمن درگیری با نیروهای انتظامی موجب به هم خوردن نظم و امنیت عمومی شدند.

هیچکس کشته و مجروح نشده است

قنبری در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد افراد مجروح و شایعات در خصوص کشته شدن تعدادی از جوانان گفت: در حوادثعصر شنبه هیچ شخصی مجروح یا کشته نشده است.

وی افزود: البته در تجمع غیرقانونی شنبه هفته گذشته عده ای دچار جراحت های سطحی شدند ولی در حوادثروز گذشته هیچ اتفاقی رخ نداد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری آذربایجان غربی در خصوص خسارات وارد شده به اموال عمومی عنوان کرد: متاسفانه افراد سودجو اقدام به شکستن شیشه های دو بانک و به آتش کشیدن تعداد زیادی مخزن های زباله شدند.

مناظره تلویزیونی در خصوص دریاچه ارومیه پخش شد

قنبری آگاه سازی، اطلاع رسانی مسئولان استانی از طریق رسانه ها به خصوص صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی را یکی از راهکارهای جلوگیری از بروز چنین حوادثی عنوان کرد و گفت: در پی بروز این درگیریها معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی و سید سلمان ذاکر یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اقدام به برگزاری مناظره تلویزیونی در خصوص دریاچه ارومیه کرده اند.

قنبری گفت: در روزهای آتی مدیرکل محیط زیست، معاون امور عمرانی و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه از طریق صدا و سیمای مرکز استان اطلاع رسانی و شفاف سازی می کنند.

این مقام مسئول عامل اصلی آشوبهای ارومیه را اطلاع رسانی وسیع شبکه های خارجی و نیز سایتهای اینترنتی ضد انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: در حوداثروز گذشته شاهد فعالیت گروههای ضد انقلاب بودیم که نشان می دهند این اقدامات از سوی دشمنان نظام برنامه ریزی شده است و هدف آنها نجات دریاچه ارومیه نیست.

قنبری سیاسی کردن مسئله دریاچه ارومیه را به ضرر مردم ارومیه دانست و از مردم خواست در این زمینه هوشیار باشند.

وی با تقدیر از همکاری اصناف و مردم برای برقراری امنیت در سطح شهر اظهارداشت: افراد حاضر در تجمع غیرقانونی ۶۰ نفر بودند که با حاشیه ها تعداد آنها به ۲۰۰ نفر می رسید که سرکردههای این اقدام شناسایی و دستگیر شده اند