ساعت3 بامداد 4 بهمن وقوع یک فقره درگیری در خیابان مرتضوی به کلانتری 108 نواب اعلام شد. با حضور عوامل کلانتری در محل، مأموران مردی 45 ساله به‌نام محسن را مشاهده کردند که با یک رشته شال‌گردن در حال خفه کردن پسر

14 ساله‌اش به‌نام محمدعلی.ح است. بر این اساس محسن توسط مأموران دستگیر شد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل عمـد پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در تحقیقات  مشخص شد که متهم به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارد. خواهر مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 20 شب حادثه پدرم زمانی‌که به خانه آمد به بهانه اینکه چرا برادرم مادربزرگش را اذیت می‌کند، با وی درگیر شد. حدود ساعت 3 بامداد بود که با شنیدن صدای خِس خِس از خواب بیدار شدم؛ زمانی که چراغ را روشن کردم، ناگهان پدرم را روی سینه برادرم مشاهده کردم. از مادربزرگ درخواست کمک کردم اما زمانی که وی قصد داشت  پدرم را از روی سینه برادرم کنار بکشد ناگهان از ناحیه دست چپ مورد اصابت جسم تیزی قرار گرفت و بشدت مجروح شد. وی عنوان کرد: بی‌درنگ با 110 تماس گرفته و از پلیس کمک گرفتم؛ دقایقی بعد و در حالی که همچنان پدرم در حال خفه کردن برادرم بود، مأموران وارد خانه شده و پدرم را دستگیر کردند اما برادرم دیگر مرده بود. با انتقال متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ و بررسی سوابق وی مشخص شد محسن.ح سابقه ارتکاب جنایتی دیگر در سال 1390 را در پرونده خود دارد؛ در آن جنایت، متهم پس از مصرف شیشه و درگیری با همسرش، وی را با ضربات چاقو به قتل می‌رساند و پرونده نیز در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی رسیدگی و متهم محکوم می‌شود اما پس از گذشت چند سال و با رضایت خانواده مقتوله، از زندان آزاد شده است.

قتل خاله با توهم

فردی که در جنایتی خونین خاله خود را به قتل رسانده بود دستگیر شد. میزان در این ‌باره نوشت: در 21 دی‌ماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی110، وقوع جنایتی در زیر زمین یک ساختمان مسکونی به کلانتری 128 تهران‌نو اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد مقتوله به‌نام سوسن.ب (36ساله) بر اثر ضربات جسم تیز به ناحیه گردن به قتل رسیده و فرزند وی به‌نام شایان.ع  (8 ساله) نیز بر اثر ضربات مشابه به ناحیه گردن مجروح شده که جهت اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شده است.  در تحقیقات اولیه از محل جنایت مشخص شد مقتوله به همراه فرزند و خواهرزاده‌اش به‌نام شهاب از شهرستان به تهران آمده و به صورت موقت در محل جنایت اقامت پیدا کرده بودند تا محل مناسبی برای زندگی، از سوی بنگاه املاک برای آنها پیدا شود. شاگرد بنگاه مسکن که نسبت به اسکان موقت مقتوله و همراهانش  اقدام کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مقتوله به همراه پسر و خواهرزاده‌اش به بنگاه مراجعه کرد اما با توجه به ودیعه اندکی که داشت از من خواست تا محل مناسبی را با حداقل کرایه برای آنها پیدا کنم؛ آنها مکانی را برای زندگی نداشتند و به همین دلیل به آنها اجازه دادم تا به صورت موقت در زیر زمین خانه‌مان زندگی کنند تا بتوانم برای آنها مکان مناسبی را پیدا کنم. وی درباره نحوه کشف جسد مقتوله به کارآگاهان اظهار داشت: پس از چند روز پیگیری، سرانجام توانستم مکان مناسبی را برای مقتوله پیدا کنم؛ برای دادن خبر پیدا شدن خانه به پشت در اتاق آنها آمدم چندین‌بار مقتوله را صدا زدم اما صدایی نیامد.  این در حالی بود که کفش‌های مقتوله مقابل در ورودی قرار داشت؛ در حالی که همچنان مقتوله و پسرش را صدا می‌کردم وارد اتاق شدم که ناگهان چشمم به پتویی افتاد که روی مقتوله و پسرش قرار داشت. ابتدا تصور کردم که آنها در حال استراحت هستند اما با کمی دقت متوجه خون‌آلود بودن پتو شدم. وی ادامه داد: من نیز با دیدن این صحنه با 110 تماس گرفته و موضوع را به پلیس خبر دادم. با شناسایی خواهرزاده مقتوله به عنوان عامل جنایت، اقدامات پلیسی جهت دستگیری وی آغاز شد؛ در همان تحقیقات مقدماتی مشخص شد شهاب پس از ارتکاب جنایت، تهران را به مقصد شهریار ترک کرده و یک روز را در منزل یکی از بستگان گذرانده و از آنجا به محل سکونت خانواده‌اش رفته اما پس از اطلاع از خبر زنده بودن پسرخاله‌اش دوباره متواری شده است. سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی و همچنین آموزش خانواده متهم، وی دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.