قدرت‌الله گودرزی، در خصوص دیون پیمانکاران شهرداری گفت: این دیون از سنوات گذشته بوده است.

معاون مالی شهرداری تهران در خصوص هزینه‌های شهر همانند رفت و روب، بوستان‌ها، احداث مترو و پروژه‌های سنگین گفت: تمامی این اقدامات در شهر هزینه‌بر است.

به گفته گودرزی بخشی از طرح‌ها با توافق با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه دولت از سال 87 تا به امروز با تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: اخیرا مکاتباتی با آنها انجام داده‌ایم و در حال حاضر دولت پیگیر است تا توسط حسابرس موضوع بررسی شود تا میزان بدهی دولت به شهرداری مشخص شود.

گودرزی ادامه داد: البته با توجه به شرایطی که دولت دارد توقع نداریم که همه بدهی‌ها را یک جا پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: این بدهی‌ها در بحث مترو بافت فرسوده و یارانه بلیت مترو و اتوبوس بوده است که دولت تا به امروز این دیون را پرداخت نکرده و اگر هم پرداختی صورت گرفته بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه برای عمران و آبادانی شهر تهران احداث زیرساخت‌ها در دستور کار است، گفت: برای رفع ترافیک،‌کاهش آلودگی هوا، پروژه‌های بزرگی از جمله امام علی و صدر احداث شد.

معاون شهردار تهران به ساخت خطوط 6 و 7 مترو اشاره کرد و گفت:‌در 6 ماهه اول 95، خط 7 و در 6 ماهه اول سال 96، خط 6 مترو افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی همچنین در خصوص پرداخت دیون پیمانکاران گفت:‌ از ابتدای سال تا کنون بیش از 900 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و در بحث املاک و سایر مطالبات در مجموع بیش از 2500 میلیارد تومان پرداخت شده است.

گودرزی اضافه کرد: ظرف دو هفته آینده طلب پیمانکارانی که دیون آنها زیر 300 میلیون تومان است تسویه می‌شود.

وی اضافه کرد: قریب 3 هزار پیمانکار کمتر از 300 میلیون تومان از شهرداری طلب دارند که به زودی آنها را تسویه خواهیم کرد.