حدودا 5 سال پیش بود که زمزمه ها حضور شبکه های اجتماعی موبایلی در کوچه و خیابان برای اولین بار به گوش رسید و همه صحبت از نرم افزاری می زدند که می توانست بدون هیچ هزینه ای پیامک های رایگان ارسال کند. این نرم افزارها روز به روز گسترده تر شده و امروز تبدیل به بخش مهمی از زندگی بخش کثیری از مردم شده است.

 

شبکه های اجتماعی مشهور از وایبر آغاز شد و پس از چندی، موج استفاده از شبکه های اجتماعی به سمت نرم افزاری روسی به نام "تلگرام" رفت. این نرم افزار که کاربران زیادی در دنیا نداشت ناگهان با استقبال گسترده مردم ایران روبرو شد و مالکان آن نیز تصمیم گرفتند هرچه سریع تر امکانات مختلف را به نرم افزار خود اضافه کنند و از همین جا بود که اولین حاشیه های تلگرام آغاز شد.

 

ابتدا بحث استیکرهای غیراخلاقی بود که نقل محافل و جلسه های اداری شد ولی با کنترل درست و کم شدن حجم استیکرهای غیر اخلاقی، این موضوع فروکش کرد ولی همین زخم کهنه دقیقا از زمانی دوباره سرباز کرد که تلگرام ویژگی جدیدی به نام "کانال" را به امکانات خود اضافه نمود.

 

در نرم افزار تلگرام هر کاربر می تواند برای خود یک کانال اطلاع رسانی ساخته و عضوگیری کند. اعضای هر کانال تنها می توانند مطالب گفته شده را بخوانند و به مانند گروه، توانایی دخل و تصرف در کانال برای هر کسی مهیا نیست. کانال های تلگرامی در کنار فواید بسیاری که دارند باعث جنجالی های متفاوتی هم شده اند.

 

این روزها کانال های تلگرام در حال ورود به فضای بسیار تاریکی هستند که بهتر است در همین نقطه توسط مسئولین متوقف شود.

 

کانال داری علنی اشرار و موادفروشان در تلگرام

 

 دسترسی آزاد و آسان برای ایجاد و هدایت یک کانال باعث شده است تا بسیاری از اشراری که پیش از این مخفیانه کار خود را انجام می دادند حالا با خیال راحت در کانال های تلگرام تبلیغ می کنند و حتی دیگران را نیز به کارهای خود دعوت می کنند. به عنوان مثال چندی پیش به طور اتفاقی با یک کانال در تلگرام آشنا شدیم که هدف اصلی ایجاد آن به انحراف کشیدن جوانان و ترغیب آن ها به استفاده از مواد مخدر است.

 
کانال داری علنی اشرار در تلگرام/ جوین بده تا شرور واقعی شوی

همانطور که مشاهده می کنید تبلیغ این کانال که در گروه های مختلف با این متن  "سلام دوستان ادمین شرارت هستم؛ یه کانال دیگه ساختیم به اسم **** خوشحال میشم اونجا هم مارو حمایت کنید " برای صدها مرتبه به اشتراک گذاشته و دیده شده است، نشان می دهد که ادمین این کانال که خود را یک شرور واقعی می داند خیلی راحت در حال جذب جوانانی است که محو تبلیغات می شوند و همین ممکن است باعث لغزش آن ها و جذبشان به سمت مواد مخدر شود.

کانال داری علنی اشرار در تلگرام/ جوین بده تا شرور واقعی شوی

 

پس از ورود به این کانال با موارد بسیار تاسف بار برخورد می کنیم، در این کانال که خوشبختانه فعلا تعداد معدودی آن را دنبال می کنند تصاویر مختلف از انواع مواد مخدر، انواع جاساز برای پنهان کردن مواد مخدر مشاهده می شود و حتی برخی که با ادمین این کانال در ارتباط هستند تصاویری از بساط های مواد و وسیله های کشیدن خود را ارسال کرده و با افتخار آن را به نمایش گذاشته اند.

 

اما در این میان یک پست بیش از هر پست دیگری تعجب بر انگیز است و آن هم یک فیلم دو قسمتی است که "طرز کشت ماریجوآنا" را نشان می دهد تا اعضا و سایر افراد، با طرز تهیه ماریجوآنا آشنا شوند.

کانال داری علنی اشرار در تلگرام/ جوین بده تا شرور واقعی شوی

 

از آنجایی که این کانال و دیگر کانال های شرارت که به همین سبک هدایت می شوند هنوز جان نگرفته اند و در بدو آغاز فعالیت قرار دارند بهتر است دستگاه های ذی ربط دخالت کرده و جلوی گسترش آن ها را هر چه زودتر بگیرد. از این دست کانال ها و پیج ها می توانند جوانان در معرض خطر را تنها با چند تبلیغ اغوا کننده و سودای کسب درآمدهای صدها میلیونی، خام کرده و آن ها را به گرداب موادمخدر بکشانند یا تبدیل به آنهای کنند که می خواستند کلیپ وحشت بسازند اما با اقتدار نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، هم اکنون در انتظار محاکمه و اعدام هستند.