زنجانی پول‌ها را با گونی وارد کشور کند

جواد احمدی‌پور در پاسخ به این سئوال که آیا بابک زنجانی در مهلتی که به وی اعطا شده، بدهی بانک مسکن را نیز بازمی‌گرداند یا خیر اظهار کرد: بعید می‌دانم زنجانی پولی بدهد؛ اگر قرار بود بدهی خود را تسویه کند در مدت 40 روز گذشته از مهتلش، این کار را می‌کرد.

وکیل بانک مسکن در واکنش به این مطلب که زنجانی مدعی است بانک مرکزی شماره حساب اعلام نمی‌کند و وقت را تلف می‌کند گفت: حالا که تحریم‌ها برطرف شده و همه کشورها برای انعقاد قرارداد به ایران «حمله» کردند، زنجانی نیز پول‌ها را بریزد داخل گونی و به کشور بیاورد. الان که تحریم‌ها رفع شده، داخل گونی هم می‌شود پول‌ها را آورد. 

احمدی‌پور معتقد است زنجانی به قدری دروغ گفته که اگر راست هم بگوید، کسی باور نمی‌کند.

وکیل بانک مسکن اضافه کرد: بانک مرکزی قبلا به زنجانی شماره حساب داده اما او مدعی شد که به این شماره حساب نه می‌توان پولی واریز کرد و نه می‌توان پولی برداشت؛ آیا این حرف عقلانی است. بانک مرکزی که همین‌ طوری شماره حساب نمی‌دهد.

احمدی‌پور در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت تسویه نشدن بدهی تا 29 بهمن، دادگاه باز هم به وی مهلت می‌دهد یا خیر افزود: قاضی صلواتی هم تقصیری ندارد. اگر خدای نکرده زنجانی را اعدام کنند تکلیف پول‌ها چه می‌شود.من هم باشم فعلا اعدامش نمی‌کنم تا پول‌ها را بدهد.

وکیل بانک مسکن در ادامه از ارائه دادخواست مطالبه ضرر و زیان به شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد و گفت: اصل طلب بانک مسکن از بابک زنجانی 65 میلیون و 500 هزار یورو است که طی دادخواستی از دادگاه خواسته‌ایم ضرر و زیان تاخیر تادیه نیز طبق کارشناسی حساب شود.

به گزارش تسنیم، 26 دی ماه امسال و چهار روز مانده به پایان مهلت یک ماهه‌ای که دادگاه به زنجانی برای تسویه بدهی با شرکت نفت داده بود، جلسه‌ای با حضور متهم ردیف اول پروده نفتی، وکلای شرکت نفت و نمایندگان بانک مرکزی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در این جلسه پس از احراز نشدن صلاحیت 17 بانکی که زنجانی به منظور صدور ضمانت‌نامه و برات به بانک مرکزی معرفی کرده بود، پیشنهاد‌های دیگری برای تسویه بدهی با شرکت نفت مطرح و در نهایت پیرو اعلام زنجانی مبنی بر وجود منابع مالی در بانکی در چین، قرار شد پس از رفع تحریم‌ها با اعلام شماره حسابی از سوی بانک مرکزی، مبلغ بدهی از این بانک به شماره حساب اعلام شده انتقال یابد. به همین خاطر، پیرو درخواست استمهال مجدد زنجانی، شعبه 15 دادگاه انقلاب برای انجام این کار یک ماه دیگر به بابک زنجانی مهلت داده است.

روز گذشته بود که غلامحسین صادقی قهاره وکیل شرکت HK گفت بانک مرکزی شماره حساب بانک چینی مرچنت( بانکی که زنجانی در آن پول دارد) را به دادگاه و متهم اعلام کرده است. پیشتر نیز غلامرضا مهدوی وکیل شرکت نفت از برداشته شدن تحریم‌های زنجانی و شرکت‌هایش خبر داد. البته کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی معتقد است بانک مرکزی تا کنون شماره حسابی به دادگاه اعلام نکرده است.

تا کنون 24 جلسه از محاکمه متهمان پرونده نفتی برگزار شده و ادامه جلسات پس از پایان دومین مهلت یک ماهه زنجانی، برگزار می‌شود.

زنجانی پیشتر در جلسات دادگاه گفته بود 12 میلیارد یور نقد در یکی از بانک‌های خارجی دارد.