بهمن مشایخی افزود: در این بازه زمانی، 9418 واقعه ولادت ایرانیان خارج از کشور به ثبت رسیده که در بین این اسناد تنظیمی، محمد و فاطمه فراوان ترین نام های انتخابی ایرانیان خارج از کشور برای نوزادان بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت چهار نام برتر دیگر از حیث فراوانی برای پسران به ترتیب «علی»، «حسین»، «احمد» و «حسن» بوده است.

 

مشایخی ادامه داد: همچنین در 9 ماهه گذشته امسال چهار نام برتر دیگر از حیث فراوانی برای دختران به ترتیب «مریم»، «سارا»، «زهرا» و «زینب» بوده است.

 

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال تصریح کرد: 137نمایندگی فعال جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور، وظیفه ارائه خدمات هویتی ایرانیان خارج از کشور را برعهده دارند.

 

وی گفت: این نمایندگی ها اموری هویتی همچون ثبت ولادت، صدور شناسنامه و ثبت فوت ایرانیان مقیم خارج از کشور را انجام می دهند. 

 

مشایخی خاطر نشان کرد: این نمایندگی ها درخواست هایی مانند صدور گواهی تجرد، تغییر نام و نام خانوادگی، تعویض و صدور شناسنامه المثنی را تنظیم و برای اقدام و نیز انجام فرآیند بعدی آن به اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور در تهران ارسال می کنند. 

 

وی افزود: این اداره کل در راستای تحقق دولت الکترونیک و از طریق آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی، صرف نظر از محل صدور شناسنامه آنها، در اسرع وقت اقدام و مساعدت لازم را انجام می دهد.