لزوم تعدیل رقم بودجه شهرداری برای سال 95/تهران 40 هزار واحد مسکونی خالی دارد

گروه اجتماعی-فاطمه دانشور عضو کمیته فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار افکارخبر با ابراز تعجب از عدد بودجه ارایه شده برای شهرداری در سال 95 عنوان کرد: با توجه به شرایط حال حاضر کشور و رکود اقتصادی بعید می دانم این بودجه محقق شود.

وی با بیان این که باید تصمیم گیران راه حلی برای تامین درآمدهای پایدار شهرداری تهران بیاندیشند، گفت: همه می دانیم اولویت شهر رفع آلودگی هوا است و تنها راه توسعه خطوط حمل و نقل ریلی و حمل و نقل عمومی است. اما دلیل این امر این است که دولت از سال های گذشته تا کنون بدهی های خود را پرداخت نکرده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به مصوبه شورا در خصوص تخصیص سه درصد از بودجه معاونت ها و سازمان ها به امور فرهنگی، خاطرنشان کرد: این درصد برای برخی از معاونت ها که بودجه های کلان دارند مبلغ زیادی می شود. با توجه به ضرورت حذف بودجه های غیر ضرور حتی در متمم بودجه نیز تلاش کردیم اولویت را به توسعه حمل و نقل عمومی بدهیم.

دانشور با انتقاد نسبت به سازمان ها و دستگاه هایی که در موضوع آلودگی هوا مسئولیت دارند، اظهار کرد: تلاش های شهرداری زمانی که خودروسازان خودروهای بی کیفیت را با شرایط بسیار سهل و آسان در اختیار مردم می گذارند راه به جایی نمی برد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شهرداری نیز در موضوع ساخت و سازها بسیاری از موارد از جمله تامین پارکینگ را در نظر نمی گیرد. این موارد را در کنار تراکم جمعیت، میل مردم برای استفاده از خودروهای شخصی، نبود فعالیت هایی که منجر به تغییر رفتار ترافیکی مردم می شود قرار دهید.در نتیجه همه در ایجاد آلودگی هوا سهیم هستیم.

این عضو کمیسوین فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که شهردرای تهران می خواهد بخش بزرگی از بودجه خود در سال آتی را از محل غیر نقد تامین کند، خاطرنشان کرد: شهرداری عملا امکان انجام چنین اقدامی را ندارد و نمی تواند کمکی به پیشبرد اهداف برنامه های توسعه ای خود داشته باشد.

دانشور در ارایه توصیه بودجه ای خود به مدیریت شهری برای سال آتی تاکید کرد: رقم بودجه باید تعدیل شود این در حالی است که اگر واقعیت را در نظر بگیریم رقم واقعی بودجه ای که در توان شهرداری تهران است بین 8 تا 9 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به این که شهرداری به دلیل در دست نداشتن درآمد پایدار به تامین بودجه از طریق ساخت وساز دست می زند، گفت: تهران در حال حاضر 40 هزار واحد مسکونی خالی دارد در نتیجه به نظر نمی رسد شهرداری در سال 95 بتواند به تامین بودجه از طریق ساخت و ساز چندان امیدوار باشد.