سردار محسن خانچرلی با اشاره به اجرای طرح هدفمند پلیس غرب استان تهران برای شناسایی و برخورد با قاچاقچیان سوخت اظهار داشت: با توجه به فعالیت باندهای قاچاق سوخت در شهرستان‌های مجاور پایتخت طرح هدفمندی به منظور برخورد با قاچاقچیان سوخت در روزهای اخیر به اجرا درآمد که در راستای اجرای این طرح موفق به کشف محموله بزرگ گازوئیل قاچاق به ارزش 4.5 میلیارد ریال شدیم.

وی در تشریح فعالیت اعضای باندهای متلاشی شده گفت: اعضای این باند با سوءاستفاده از کامیون‌ها و وانت‌بارهای خود اقدام به تعبیه مخازن و تانکرهای چندهزارلیتری  غیرمجاز در روی این خودروها کرده بودند و در پوشش سوختگیری عادی مبادرت به پر کردن این تانکرها از جایگاه‌های سوختگیری می‌کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: اعضای باندهای متلاشی شده پس از سوخت‌گیری، گازوئیل‌های داخل مخازن را به انبارهای خاص در حاشیه شهرستان‌های مجاور انتقال داده و آنها را در مخازن بزرگ دپو می‌کردند. 

خانچرلی ادامه داد: اعضای این باند پس از دپوی سوخت‌های قاچاق مقادیر مواد شیمیایی خاص به این گازوئیل‌ها اضافه کرده تا این محموله‌ها از وضعیت سوخت قاچاق خارج شوند و سپس محموله‌های مذکور را به کشورهای مجاور منتقل کرده و در فرایند شیمیایی گازوئیل از آن استحصال می‌کردند. 

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح 31 دستگاه کامیون و خودروی حمل سوخت شناسایی و توقیف شد، گفت: علاوه بر توقیف این خودروها 5 جایگاه دپوی گازوئیل نیز شناسایی شد و موفق شدیم 26 نفر از این قاچاقچیان را دستگیر کنیم. 

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس غرب پایتخت در برخورد با قاچاقچیان کالا اظهار داشت: در 10 ماه امسال موفق به کشف 149 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق شدیم که آمار به دست آمده نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 75 درصدی همگام بوده است.

خانچرلی افزود: همچنین طی 10 ماهه امسال بیش از 670 قاچاقچی کالا در غرب استان تهران دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و 421 دستگاه وسیله نقلیه نیز از قاچاقچیان توقیف شد. 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد 807 پرونده قاچاق در شهرستان‌های غرب استان تهران تشکیل شد، که نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از رشد 4 درصدی دارد.