سردار بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی شکایات متعدد شهروندان درباره سرقت لوازم داخل خودرو و قطعات در هفته‌های گذشته، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیم ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی در اقدامی گسترده و تحقیقات فنی نامحسوس موفق به شناسایی و دستگیری اعضای 4 باند سرقت لوازم داخلی خودرو و سارقان مسلح شدند. سردار امیری‌مقدم درباره این پرونده‌ها عنوان کرد: در یکی از این باند‌ها فرد سابقه‌داری در سال 88 به اتهام 60 فقره سرقت لوازم داخل خودرو تحت پیگرد قرار گرفته بود، اما با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد می‌شود و دوباره به اقدامات مجرمانه خود ادامه می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: این فرد که مدرک مهندسی دارد و اعضای خانواده‌اش نیز پزشک یا استاد دانشگاه هستند در این پرونده به 150 فقره سرقت اعتراف کرده و مدعی شده برخی لوازم را به خارج از کشور فرستاده است. همچنین این فرد در برخی موارد پس از سرقت مدارک داخل خودرو، با مالباخته تماس گرفته و در قبال تحویل آنها تقاضای وجه نقد کرده است. فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین از دستگیری اعضای باند سرقت و زورگیری خبر داد که 5 عضو آن از اتباع خارجی هستند و تاکنون به 15 فقره زورگیری اعتراف کرده‌اند. اعضای این باند، سارقانی هستند که اقدام به سرقت رایانه خودرو‌ها کرده‌اند و 90 دستگاه رایانه خودرو از مخفیگاه آنها کشف شده است. این سارقان رایانه‌هایی را که بین 2 تا 3 میلیون تومان قیمت دارند  به مبلغ 300 هزار تومان به فروش می‌رساندند. امیری‌مقدم درباره پرونده 4 زورگیر مسلح و خشنی که طعمه‌های خود را با سلاح کمری و شمشیر تهدید می‌کردند، اظهار داشت: از اعضای این باند نیز مقادیری لوازم سرقتی به همراه 2 قبضه سلاح کلت و شمشیر و چاقو کشف شده و تحقیقات از آنها ادامه دارد. وی به این نکته نیز اشاره کرد که بیشتر افراد دستگیر شده در زندان با هم آشنا شده‌اند و پس از آزادی اقدام به تشکیل باند چند نفره سرقت کرده‌اند.

دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری سارقان مسلح طلافروشی شهر شال خبر داد. سردار مهدی محمودی، فرمانده انتظامی استان قزوین با تشریح این خبر گفت: به دنبال سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهر شال و در شهرستان بوئین‌زهرا توسط افرادی با سر و صورت پوشیده، شناسایی و دستگیری سارقان به طور ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قزوین قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان پس از تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های لازم و استفاده از شگردهای خاص پلیسی، مخفیگاه سارقان را در شهر شال شناسایی کردند. محمودی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس آگاهی استان پس از هماهنگی با مقام قضایی با همکاری مأموران انتظامی شهرستان بوئین‌زهرا و پشتیبانی نیروهای ویژه پلیس استان، طی عملیاتی جداگانه هر 2 سارق مسلح را در شهر شال دستگیر کردند. وی با اشاره به اینکه سارقان مسلح دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت و اعتیاد به مواد روانگردان شیشه بودند، بیان داشت: یکی از سارقان پس از سرقت، طلاهای مسروقه را به برادر خود جهت انتقال به اسلامشهر تحویل می‌دهد که ماموران با مراجعه به محل اختفای طلاهای مسروقه در اسلامشهر 4 مالخر را دستگیر کردند و مالخرها به ذوب کردن و تبدیل طلای مسروقه به طلای نو معترف شدند. فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: ‌از سارقان 2 قبضه اسلحه تپانچه و یک افشانه اشک‌آور و 2 قبضه چاقو و همچنین آثار البسه سوزانده شده و یک عدد گوشواره طلا در مکان امحای آثار جرم کشف شد.