21 مهر امسال ماموران پلیس در جریان تصادف مرگبار یک دستگاه موتور سیکلت با خودروی ماکسیما در خیابان شریعتی قرار گرفتند.

با حضور ماموران در محل حادثه، راننده ماکسیما مدعی شد دقایقی قبل پسر جوان گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد و من به دنبالش رفتم و با سد کردن راه موتور سیکلت، مرد موتور سوار نتوانست موتور را کنترل کند و پس از برخورد با خودروی 206 که کنار خیابان پارک بود، با خودرو من برخورد کرد.

با انتقال جسد پسر 27 ساله به پزشکی قانونی و دستگیری همدست او و بررسی سوابق دو متهم، مشخص شد آنها دارای چندین سابقه کیفری به اتهام سرقت هستند.

درحالی که پرونده برای رسیدگی به دادسرای ویژه جرائم راهنمایی و رانندگی ارجاع شده بود، کارشناسان تصادفات پلیس اعلام کردند این حادثه عمدی استو خودرو ماکسیما به عمد با دو پسر موتور سوار تصادف کرده است؛ با اعلام نظر کارشناس و شکایت خانواده حمید(متوفی)، پرونده برای رسیدگی تخصصی به دادسرای امور جنایی ارسال شد.

 

مهدی یکی از متهمان در بازجویی‌ها با انکار سرقت، مدعی شد: من هیچ سرقتی انجام نداده ام و آن روز قصد خرید خودرو داشتیم که در یک تصادف با خودروی ماکسیما، دوستم حمید جانش را از دست داد.

 

با اظهارات علی و بررسی پرونده کیفری او مشخص شد، پسر 26 ساله تاکنون 7 بار به اتهام سرقت از سال 88 تاکنون دستگیر شده است.

 

در ادامه مرد میانسال که راننده خودرو ماکسیما بود، صبح امروز به دادسرای امور جنایی احضار و در بازجویی‌‎ها مدعی شد، چندی قبل برای فروش گوشی گران قیمتم در سایت اینترنتی خرید و فروش کالاهای دست دوم، آگهی دادم. بعد از چند روز پسر جوانی با من تماس گرفت و در خیابان شریعتی قرار گذاشتیم. حمید بعد از دیدن گوشی مدعی شد، پول نقد همراه ندارد و باید به یک عابر بانک برویم. همسرم که همراهم بود، در صندلی عقب نشست و پسر جوان سوار خودرو ام شد تا به یک عابر بانک برسیم .

دقایقی بعد متوجه وجود یک عابر بانک مقابل سینما شدم و به همین دلیل توقف کردم؛ اما پسر جوان با برداشتن گوشی، ترک موتور دوستش سوار شد و فرار کرد. بعد از سرقت گوشی همسرم اقدام به داد و فریاد کرد که مامور پلیس راهور که در آن نزدیکی بود متوجه ماجرا شد. خودم نتوانستم به دنبال سارق بدوم، به همین دلیل با خودرو ام او را تعقیب کردم.

مرد میانسال ادامه داد: بعد از حدود 500 متر تعقیب و گریز، راکب موتور سیکلت قصد داشت از بین دو خودرو عبور کند که تعادلش را از دست داد و بعد از برخورد با خودروی 206 پارک شده کنار خیابان، به خودرو من برخورد کرد و دوسرنشین موتور روی زمین افتادند. وقتی عوامل اورژانس در محل حاضر شدند، پسر سارق جانش را از دست داده بود.

 

با اظهارات راننده میانسال، سعید احمد بیگی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی دستور تحقیقات بیشتر از متهم و راننده ماکسیما و همچنین بررسی گزارش نهایی کارشناسان تصادفات را صادر کرد.