گودبرداری یا پی‌ریزی ساختمان پیش از اخذ مجوز ممنوع است

مهدی چمران، با اشاره به مصوبه اخذ عوارض از ساختمان‌های نیمه‌ کاره، اظهار داشت: خوشبختانه در مصوبه اخذ عوارض از ساختمان‌های نیمه‌کار‌ه و رها شده مقرر شد پیش از دریافت مجوز اجازه هیچ‌گونه فعالیت ساختمانی به افراد داده نشود و بر این اساس گودبرداری یا پی‌ریزی ساختمان صورت نگیرد.

وی ادامه داد: در برخی موارد افراد پیش از دریافت پروانه، فعالیت ساخت را آغاز و بعد از عدم اخذ مجوز پروژه را به حال خود رها می‌کردند که این امر مشکلاتی را ایجاد می‌کرد. علاوه بر ممنوعیت جدید ایجاد شده عوارضی برای ساختمان‌‌ها رها شده و نیمه‌کاره تعیین شد که افراد را از انجام این کار باز می‌دارد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد:پروژه‌هایی که به کندی پیشرفت می‌کنند اما فعال هستند می‌توانند مدت اجرای پروژه را تمدید کنند اما رها کردن پروژه در هر مرحله ملزم به پرداخت عوارض مشخصی از سوی مالک است. اگر این عوارض پرداخت نشود شهرداری باید موضوع را از طریق قوه قضاییه پیگیری کند تا مشکل حقوقی یا میراثی ملک حل شود و اگر بلاصاحب بودن آن مشخص شد،‌ تعیین تکلیف و تکمیل کننده پروژه معین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مصوبه ضریب‌هایی که برای پرداخت عوارض تعیین شده بود را کاهش دادیم چراکه هدف از طرح این موضوع درآمدزایی نبود بلکه ترغیب مردم به تکمیل پروژه‌هایشان بود.