در مورخه 21/10/1394 ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل در منطقه فرمانیه – خیابان شهید لواسانی به کلانتری 101 تجریش اعلام شد .  

 

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ:  

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت منزل" و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  

 

سرقت از دختران دم بخت با لباس زنانه/ پسر تبهکار دستگیر شد+عکس
 

اظهارات شاکیه:  

شاکیه پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت : " در ساعت 09:30 مورخه 21/10/1394 بهمراه مادرم از منزلمان خارج و در ساعت 16:00 حین مراجعه متوجه شدیم منزلمان مورد سرقت قرار گرفته و اموالی از قبیل طلا ، سکه ، 300 هزار تومان وجه نقد ، 20 قاب ساعت مچی مردانه و زنانه (مارک) ، لباس زنانه و مردانه (مارک) ، کیف و کفش ورزشی (مارک) و تعدادی از زیور آلات نقره به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان سرقت شده است".  

 

سرقت در پوشش زنانه:

با حضور کارآگاهان و بررسی نحوه ورود سارقین به منزل شاکیه ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارق یا سارقین بدون هرگونه فشار و یا تخریب ، با استفاده از کلید وارد منزل شاکیه شده و اقدام به سرقت کردند ؛ با توجه به تجهیز محل سرقت به دوربین های مداربسته ، کارآگاهان به بررسی تصاویر روز سرقت پرداخته و با بررسی تصاویر موفق به شناسایی تصویر شخصی ناشناس شدند که با پوشش زنانه وارد مجتمع و آپارتمان محل سکونت شاکیه در واحد سوم شده است .  

 

شناسایی و دستگیری مجرم سابقه دار:  

با توجه به شیوه ی سرقت ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارق با اطمینان از عدم حضور مالباخته در محل سکونتش و استفاده از کلیدهای تهیه شده از محل زندگی شاکیه ، بدون هرگونه مشکل وارد ساختمان شده و سرقت خود را انجام داده است ؛ لذا تحقیقات از دوستان و بستگان شاکیه و مادرش در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا نهایتا شاکیه در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "حدود یک ماه پیش با جوانی بنام حامد بعنوان خواستگار آشنا شدم و در طی این مدت ، این شخص طی چندین نوبت جهت بررسی دکوراسیون به منزل ما تردد داشته است " .  

 

با دریافت مشخصات "حامد . خ" ( متولد 1370) و انجام بررسی های لازم مشخص شد که حامد از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت منزل و دارای سابقه دستگیری در پایگاه یکم و سوم پلیس آگاهی است که به شیوه ای مشابه ، با شناسایی خانم های جوان و فریب آنها ابتدا اقدام به سرقت کلید منازل آنها نموده و در ادامه ، در یک فرصت مناسب با اطمینان از عدم حضور مالباختگان نسبت به سرقت اموال منازل آنها اقدام می نموده است.  

 

در ادامه تحقیقات و انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند زن ناشناسی که در روز سرقت به منزل شاکیه مراجعه نموده همان "حامد . خ" بوده است که با اطلاع از وجود دوربین های مداربسته در داخل مجتمع قصد داشته تا به این شیوه و شگرد ( استفاده از پوشش زنانه ) مانع از شناسایی و دستگیری خود شود .  

 

نهایتا با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق حامد ، ابتدا محل سکونت وی در "دوراهی قپان" شناسایی اما در تحقیقات نامحسوس پلیسی مشخص شد که وی تردد چندانی به این محل ندارد ؛ لذا در تحقیقات تکمیلی ، کارآگاهان ضمن شناسایی یک دستگاه خودرو جنی سیز متعلق به متهم ، وی را در حین تردد با خودرو جنی سیز در خیابان لواسانی دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .  

 

اعترافات متهم :  

متهم پس از دستگیری صراحتا به سرقت از منزل شاکیه اعتراف و انگیزه خود را انتقام گیری !! عنوان کرد ؛ وی در این خصوص به کارآگاهان عنوان کرد : " چندی پیش شمال رفته بودم که در آنجا ماشین دچار نقص فنی شد . برای تعمیر ماشین نیاز به پول داشتم ؛ به همین علت طی تماس با [ شاکی ] از وی درخواست پول کردم اما او اظهار داشت که در حال حاضر این مقدار پول را ندارد ؛ از همان روز تصمیم گرفتم تا به شکلی کار وی را تلافی کنم تا اینکه یک روز اقدام به سرقت دسته کلید [ شاکیه ] کرده و ...".

 

 

سرقت از دختران دم بخت با لباس زنانه/ پسر تبهکار دستگیر شد+عکس

شناسایی چند شاکیه ی جدید:  

در حالیکه متهم در اعترافات اولیه منکر هرگونه سرقت مشابه از دختران و زنان جوان شده و انگیزه خود از سرقت اخیر را صرفا انتقام گیری از شاکیه اعلام می کرد ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان از میان خانم های جوانی شدند که همگی به شیوه ای مشابه مورد سرقت قرار گرفته بودند ؛ آنها پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی و شناسایی متهم در اظهارات خود عنوان کردند که "حامد . خ" با ابراز احساسات دروغین در جهت ازدواج ، ابتدا آنها را فریب داده و سپس اموالشان را به سرقت برده است .  

 

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "متهم با صدور قرار بازداشت قانونی و جهت تکمیل تحقیقات در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد توسط یک جوانِ جنی سیز سوار مورد فریب و یا سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) –  خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه نمایند " .