رضا قدیمی در مراسم افتتاح دومین مرحله از اجرای طرح مکانیزاسیون مراکز خرید و فروش خودرو با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر مراکز خرید و فروش خودرو با اقبال بسیار زیاد مردم تهران روبه‌رو شده است، گفت: در این مراکز خودرو در 3 مرحله از نظر اصالت خودرو، کارشناسی فنی موتور و همچنین کارشناسی بدنه مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه در این مرکز برای کارشناسی خودرو صف‌‌های طولانی ایجاد می‌شد، خاطر‌نشان کرد: در سیستم دستی امکان خطا و اشتباه وجود داشت، به همین منظور اقدام به تأسیس دومین مرکز مکانیزه در مرکز خرید و فروش شهید دوران کردیم.

وی از مزایای این طرح صرفه‌جویی در وقت و زمان مراجعه کنندگان و سرعت بخشیدن به انجام کارها را عنوان کرد، گفت: در طرح مکانیزاسیون امکان مخدوش کردن و جعل کردن مدارک و به حداقل رساندن ارتباط بین خریدار و فروشنده و کارشناس از دیگر مزایای این طرح است.

قدیمی با اشاره به رونمایی از نخستین پارکینگ مکانیزه دوطبقه در مرکز خرید و فروش شهید دوران گفت: این طرح توسط یک مخترع داخلی به ثبت رسیده که از ویژگی‌های آن این است که بدون نیاز به کار ساختمانی و با قیمت بسیار کم و نازل در تمامی پارکینگ‌های منازل قابل اجرا و نصب است.

ما مخالف برگزاری نمایشگاه بهاره در شهر تهران هستیم

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در خصوص اینکه امسال ما مخالف برگزاری نمایشگاه بهاره در شهر تهران هستیم، افزود: این کار ظلم به کسبه است چرا که مغازه‌داران 12 ماه سال اجاره بهای مغازه و سرقفلی را پرداخت می‌کنند و در انتهای سال با برپایی این نمایشگاه‌ها امکان کسب و کار برای مغازه داران دیگر وجود نخواهد داشت.

وی افزود: فضاهای تجاری به اندازه کافی و بیش از نیاز مردم است. همچون سال‌های گذشته با کمبود کالا و اجناس روبه‌رو نیستیم که در پی آن اقدام به برپایی نمایشگا‌ه‌ها کنیم، این در حالی است که روسای اتحادیه‌ها، سازمان صنعت و معدن و تجارت بر قیمت کالاها نظارت دقیقی دارند.

قدیمی با بیان اینکه افراد زیادی به فروش میلیاردی غرفه‌های نمایشگاه‌های بهاره در آستانه سال جدید اقدام می‌کردند، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر هر غرفه‌ای روزی 300 هزار تومان طی مدت 10 روز اجاره شود، در انتها کسی که غرفه را اجاره کرده باید 3 میلیون تومان منهای سایر هزینه‌ها پرداخت کند. پس برای تهیه این پول اقدام به گران فروشی و پایین آوردن کیفیت اجناس خود می‌کند. این در حالی است که قیمت برخی غرفه‌ها 2 میلیون تا 10 میلیون تومان در ابتدای نمایشگاه‌ها برای فروشنده‌ها هزینه در برداشته است.

وی با اشاره به اینکه هر غرفه‌ای که احداث شود یک واحد صنفی تعطیل خواهد شد، خاطر‌نشان کرد: اگر این افراد دغدغه مردم و شهروندان را دارند، غرفه ها را همچون غرفه‌های پیاده راه 17 شهریور به صورت رایگان در اختیار فروشنده‌ها قرار دهند. 

جمع‌آوری 1900 دستفروش و بساط گستر در پیاده راه 15 خرداد تاکنون

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون 1900 دستفروش و بساط گستر را در پیاده راه 15 خرداد جمع‌آوری کرده‌ایم، اذعان کرد: در حال حاضر نیز در هر شب بازار باب همایون و 17 شهریور 200 دستفروش کار می‌کنند که قصد توسعه شب بازارها را نیز نداریم.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان امکان بازشدن پیاده راه 17 شهریور وجود ندارد، افزود: اگر بخواهیم این موضوع را به صورت علمی و به دور از هیاهوها بررسی کنیم، باید بگوییم که با قرار گرفتن 2 ایستگاه مترو امام حسین(ع) و میدان شهدا در ابتدا و انتهای این محور، وجود زیرگذر میدان امام حسین(ع) و همچنین افتتاح بزرگراه امام علی(ع) این موضوع به هیچ وجه امکانپذیر نیست.

نباید به حرف عده‌‌ای از مغازه‌داران شهرداری پیاده‌راه‌سازی نکند

قدیمی درخصوص اینکه تنها افراد شکایت کننده از پیاده راه نمایشگاه‌داران خودرو و موتورسیکلت هستند، گفت: قبل از احداث محور 17 شهریور این نمایشگاه داران دارای رای بند 20 بوده و تنها 7 مغازه مجوز کسب داشتند، اما به 150 نفر از نمایشگاه داران مکانی را در خاوران با پایین ترین قیمت ارائه داده‌ایم و در پیاده راه نیز با تغییر کاربری مغازه‌هایشان و تعویض کرکره و دکور به صورت رایگان به افراد کمک کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه در دهه فجر انقلاب اسلامی بزرگترین سمپوزیوم نقاشی در پیاده راه 17 شهریور برگزار شده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است، افزود: نباید به حرف عده‌ای از مغازه داران صورت مسئله را پاک کرد، پس اگر این اتفاق بیفتد به هیچ عنوان شهرداری دیگر نمی‌تواند در شهر تهران اقدام به پیاده راه سازی کند! این در حالیست که در اجرای پیاده راه 15 خرداد نیز در ابتدا با اعتراض کسبه روبرو بودیم اما در حال حاضر خود کسبه رضایت کاملی از این طرح دارند.