اکبر محمدجعفری در دوره آموزشی وبلاگ نویسی ویژه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی که در جهاد دانشگاهی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی پلیس فتا در بحث سالم‌سازی فضای مجازی، اطلاع رسانی و آموزش همگانی در این زمینه است.

وی تصریح کرد: هم اکنون مباحث زیادی در خصوص موضوعات فضای مجازی مطرح می‌شود که افراد به دلیل بی‌اطلاعی و نداشتن اطلاعات جدید و کافی در این زمینه آسیب می‌بینند در حالی که با اندکی تلاش در بالا بردن اطلاعات خود و بروز کردن مطمئنا آسیب نمی‌دیدند.

جعفری با اشاره به میزان کاربری شبکه اجتماعی تلگرام در ایران عنوان کرد: 82 درصد کاربران تلگرام، ایرانی هستند و هر ایرانی روزانه نزدیک به پنج ساعت در تلگرام حضور دارد.

این مقام انتظامی ضمن توصیه به کاربران تلگرام افزود: استفاده کنندگان از تلگرام و یا فضای مجازی، از وارد کردن اطلاعات شخصی و گروهی و خانوادگی و نشر مطالب غیرمطمئن و کذب و مجرمانه خودداری کرده و در فضای مجازی به کسی اعتماد نکنند.

جعفری ادامه داد: تاکید همیشگی ما به تمام اقشار و شهروندان این است که متناسب با نیازها، اطلاعات خود را در خصوص مسائل مرتبط با فضای مجازی افزایش دهند زیرا مسلط شدن بر این موضوع منجر به مصونیت خود فرد و اطرافیانش خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افرادی هستند که صرفا به خاطر سرگرمی و وقت گذرانی وارد فضای مجازی و استفاده از امکانات آن می‌شوند که اگر این افراد دارای دانسته های کافی در خصوص این موضوع نباشند مطمئنا خود آسیب خواهند دید و در دام کلاهبرداران و شیادان گرفتار می‌شوند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه پلیس فتا نگاه سلبی به ورود شهروندان به فضای مجازی ندارد، خاطرنشان کرد: پلیس به همه کاربران فضای مجازی توصیه می‌کند برای جلوگیری از هرگونه آسیب ابتدا سطح آگاهی‌های خود را در مورد فضای مجازی افزایش دهند و تنها در صورت نیاز، برای رفع نیازهای خود وارد فضای مجازی شوند.