تهیه طرح ایمن سازی بازار بزرگ تهران

گروه اجتماعی- سعید شریف زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارخبر با اشاره به لزوم  ایمن سازی بازار بزرگ تهران، عنوان کرد: بدین منظور یک طرح مطالعاتی از طریق قرارداد با یک شرکت در بخش خصوصی تهیه شده است.

شریف زاده با بیان این که نقدهایی بر خروجی کار این طرح مطالعاتی وارد بود، گفت:  این شرکت پیمانکار در مدت زمان دو هفته نقدهای بیان شده را وارد می کند و پس از آن به منظور تصویب به صحن شورای اسلامی شهر تهران ارایه می شود.

وی با اشاره به این که اجرای این طرح در صورت تصویب نیازی به اقدام جمعی از سوی تمامی معاونت ها ودستگاه های مرتبط دارد، تاکید کرد: بدیهی است در این طرح بیشترین تمرکز سازمان آتش نشانی مقابله با حریق ها در بازار است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با بیان این که در پیشگیری از بروز حوادث شرکت برق و آب و فاضلاب نقش مهمی را بر عهده دارند، عنوان کرد: همچنین شرکت ساماندهی مشاغل و اصناف نیز در محدوده فعالیت خود اقداماتی را باید انجام دهند اما از همه مهم تر کسبه هستند که باید در صورت مشاهده مشکلات و ایرادها نسبت به رفع آن اقدام کنند تا محل کسبشان با خطر مواجه نشود.

شریف زاده با تاکید بر لزوم ارایه آموزش های مورد نیاز به منظور هر چه بیشتر ایمن ساختن بازار بزرگ تهران گفت: همچنین در قالب این طرح مدرن ترین تجهیزات اطفاء حریق نیز باید تهیه شود که بخش عمده ای از این اقدامات صورت گرفته است به گونه ای که تنها در سال جاری دو ایستگاه در کوچه غریبان و چهارراه مخبر الدوله در محدوده بازار افزوده شد.