پای مافیای پرونده زنجانی به دادگاه باز نشد
امیر عباس سلطانی نماینده مردم بروجن با اشاره به برگزاری بیست‌و ششمین و آخرین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی توضیحاتی در خصوص روند رسیدگی به این پرونده در دادگاه ارائه داد.

 

 

90 درصد اظهارات زنجانی در دادگاه خارج از کیفر خواست بود 

 

وی با بیان اینکه دادگاه بابک زنجانی به مورد خاصی دست پیدا نکرد افزود: معتقدم 90 درصد از اظهارات بابک زنجانی در دادگاه خارج از کیفرخواست مطرح شد.

 

 

زنجانی از تریبون دادگاه سواستفاده کرد/ وکلای وزارت نفت عملکرد ضعیفی داشتند 

 

سلطانی با بیان اینکه تریبون دادگاه مذکور بهانه‌ای شد برای ادعاهای واهی میلیاردر نفتی، بیان داشت: زنجانی از تریبون دادگاه در جهت مظلوم نمایی و قهرمان‌سازی خود استفاده کرد و به نوعی با این تریبون نظام و مسئولین را متهم پرونده خود دانست.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وکلای دستگاه‌هایی چون وزارت نفت آنطور که باید و شاید از حقوق تضعیف شده دستگاه خود در دادگاه دفاع نکردند، اظهار داشت: دفاع دستگاه‌هایی چون وزارت نفت درباره استیفای حقوق از دست رفته خود بسیار ضعیف بود.

 

 

پای مافیای زنجانی به دادگاه باز نشد

 

سلطانی با انتقاد به اینکه افراد پشت صحنه فعالیت‌های زنجانی به دادگاه احضار نشدند، تاکید کرد: معتقدم پای مافیای پرونده زنجانی به دادگاه باز نشد و هنوز این امر مشخص نیست که مافیای پرونده زنجانی کجای پرونده بودند که به آنها توجه‌ای نشد.

 

سلطانی با بیان اینکه افراد پشت صحنه فعالیت‌های زنجانی همگی رانتخوار بودند ادامه داد: دادگاه رسیدگی به پرونده زنجانی باید به عوامل پشت پرده فعالیت‌های زنجانی توجه می‌کرد.

 

پای مافیای پرونده زنجانی به دادگاه باز نشد/ آمرین فعالیت زنجانی سهمی از دادگاه وی نداشتند

 

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه زمانی در پرونده‌ای عدالت بطور کامل محقق می‌شود که تمامی دست‌اندرکاران دخیل در آن پرونده مورد محاکمه قرار گیرند تصریح کرد: متاسفانه از 10 الی 12 فردی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در پرونده زنجانی دخیل بودند،بازخواستی صورت نگرفت لذا بنده معتقدم تا زمانی که رسیدگی به تخلفات این افراد به درستی صورت نگیرد، نمی‌توانیم بگوییم که ریشه یک فساد اقتصادی را خشکانده‌ایم.

 

سلطانی در ادامه با بیان اینکه رسیدگی نکردن به تخلفات عوامل پشت پرده زنجانی یکی از ضعف‌های دادگاه میلیاردر نفتی بود تصریح کرد: صرفنظر از اینکه حتی دادگاه برای بابک زنجانی حکم اعدام صادر کند، به خودی خود رسیدگی به این پرونده ناقص است.

 

سلطانی با بیان اینکه عوامل اصلی پرونده زنجانی هنوز محاکمه نشده‌اند، بیان داشت: افراد موثر در فعالیت زنجانی سهمی از دادگاه میلیادر نفتی نداشته‌ و مواخذه نشدند.

 

 

پای مافیای پرونده زنجانی به دادگاه باز نشد/ آمرین فعالیت زنجانی سهمی از دادگاه وی نداشتند

 

 

پشت گرم زنجانی 

 

عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس با بیان اینکه عوامل موثر در فعالیت‌های زنجانی باعث شدند تا زنجانی تحت هیچ شرایطی با دادگاه همکاری نکند، گفت: زنجانی همچنان پشتش به افرادی گرم است.

 

سلطانی با بیان اینکه افرادی همچنان از درون دادگاه، بابک زنجانی را حمایت می‌کنند، اظهار داشت: زنجانی یک جاعل است. وی حتی مسائل خارج از زندان خود را به نوعی هدایت می‌کرد، بنابراین قطعا این فرد بدون داشتن عواملی نمی‌تواند موفق شود.

 

سلطانی در پایان با اشاره به وعده بازگرداندن بدهی‌های زنجانی به وزارت نفت، گفت: تا زمانی که محاکمه بابک زنجانی به صورت جامع انجام نشود، نمی‌توانیم امیدوار به برگرداندن بدهی‌های وی به وزارت نفت باشیم.