غلامحسین اسماعیلی در شانزدهمین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران سخنانی ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمائی 22 بهمن که در واقع بیعت مجددی بود با رهبری و آرمان‌های والای انقلاب اظهار داشت: بزرگترین حامی و پشتیبان نظام اسلامی ما، همانا حضور گسترده مردم مسلمان ایران در صحنه‌های مختلف است که نقشه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم را نقش بر آب می سازد.

وی افزود: امید واثق دارم که ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی در انتخابات‌های پیش رو نیز همچون گذشته باشکوه تمام حضور خواهند یافت تا از این طریق سرنوشت خودشان و کشور را رقم زنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود به آیه 105 سوره مبارکه مائده اشاره کرد و افزود: درسی که از این کلام الهی می‌گیریم این است که همه ما به ویژه در سنگر خطیر قضا به شدت در معرض خطرات و آسیب‌های جدی قرار داریم و باید مراقبت کنیم تا در دام وسوسه‌های شیطانی گرفتار نشویم.

اسماعیلی ادامه داد: در این راستا اولین اقدام واحدهای نظارتی در جلوگیری و پیشگیری از وقوع هرگونه تخلف است و اعمال تشویق‌های متعدد نیز به طور قطع می‌تواند در این مسیر موثر باشد اما در صورت بروز فساد در تشکیلات قضائی استان به هر میزان که باشد، قاطعانه با آن برخورد خواهد شد. به همین جهت ضروریست همکاران با الهام از آیه‌ای که به آن اشاره شد، مستمراً مراقب عملکرد خود باشند.

اسماعیلی آنگاه بار دیگر رعایت نظم و ترتیب به ویژه حضور در محل کار از سوی همکاران را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: خوشبختانه در این خصوص وضعیت بهتر شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، توجه داشته باشیم که تحقق مراتب مذکور، در واقع حفظ شئونات قضائی بوده و نتیجه آن ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به عدلیه خواهد بود.