معاون منابع طبیعی استان تهران: در بازگرداندن بیت المال با کسی شوخی نداریم!

گروه اجتماعی- «مقاومت رئیس شورای اوشان، فشم و میگون در برابر اقدام منابع طبیعی + سند» خبری بود که روز سه شنبه 27 بهمن در خروجی این سایت قرار گرفت.

 

به گزارش افکارخبر،در این خبر تاکید شد که در پی تصرف برخی از زمین های موات و منابع ملی از سوی برخی افراد، اداره منابع طبیعی شهرستان شمیرانات در اقدامی در خور توجه و مثبت، تصمیم دارد تا این زمین ها را به بیت المال بازگرداند اما رئیس شورای اسلامی شهراوشان، فشم و میگون در نامه ای به مدیر کل اداره منابع طبیعی استان تهران خواستار جلوگیری از اقدام شده است.

 

سایت افکارخبر متن کامل نامه را منتشر کرد.

اما انتشار این خبر واکنش هایی در پی داشت.

خبرنگار ما در همین زمینه با مصطفی پرویزی مقدم معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان تهران تماس گرفت و در خصوص این نامه با وی گفتگو کرد.

وی با اشاره نامه شهرداری و رئیس شورای اوشان، فشم و میگون در خصوص عدم پیگیری اجرای مقررات ملی شدن اراضی در آن منطقه اظهار داشت: این نامه واصل شده ولی ما برابر مقررات و قانون وظایف خود را انجام می دهیم و کاری به این نامه نگاریها نداریم.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان تهران تاکید کرد: منابع طبیعی بدون توجه به مکاتبات از سایر بخش ها و دستگاهها برابر قانون نسبت به انجام تکالیف خود برای تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی اقدامات قانونی لازم را معمول می نماید.

وی اضافه کرد: اداره منابع طبیعی بر اساس تکالیف قانونی مقرر قانون ملی شدن جنگلها و مراتع 1341 و قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع مصوب 1346  تمام اراضی جنگلی و مراتعی که از سال 1341  بصورت طبیعی باقی ماندند و توسط اشخاص تبدیل نشدند را بعنوان اراضی ملی تشخیص می دهد.

پرویزی مقدم افزود: بر اساس همین تشخیص رای صادر و بعد از صدور رای، سند اراضی ملی برای آنها صادر می شود.

وی تاکید کرد: این مراحل قانونی و جزو وظایف ماست و ما در انجام وظایف خود با کسی شوخی نداریم.