راهنمایی و رانندگی یک ریال از سهم شهرداری از جرایم را نپرداخته

در دویست و چهلمین جلسه علنی شورای شهر تهران لایحه بودجه سال  95 شهرداری تهران با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از معاونین شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران 20 تبصره لایحه بودجه 95 مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و امروز بیست و یکمین تبصره لایحه بودجه در شورای شهر تصویب شد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: بودجه راهنمایی و رانندگی در تبصره 21 لایحه بودجه حدود 83 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ ولی خواسته دوستان 105 میلیارد تومان بوده که با توجه به کاهش بودجه 83 میلیارد تومان تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه باید تعامل راهور و شهرداری تهران به خوبی انجام شود، گفت: حدود 5 میلیون ماشین در شهر تهران تردد می‌کند که پلیس راهور بانک اطلاعاتی 1.5 میلیون ماشین را ثبت و در اختیار شهرداری تهران گذاشته است که در این خصوص از پلیس راهور گله‌مند هستیم.

به گفته دبیر، نمی‌شود هر چیزی را از پلیس راهور می‌خواهیم مشکل امنیتی به آن بگیرند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در صورتی که پلیس راهور کمک به عوارض کند تا 20 درصد عوارض وصول شده به راهور پرداخت می‌‌شود.

در ادامه این جلسه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر روی تبصره 21 لایحه بودجه سال 95 شرط گذاشت که پلیس راهور بانک اطلاعاتی مورد نیاز را به شهرداری تهران تحویل بدهد که با رأی اکثر اعضای شورا به تصویب رسید.

در ادامه علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: 250 میلیارد تومان سهم شهرداری از جرایم است که تاکنون یک ریال نیز به شهرداری تهران پرداخت نشده است ولی براساس اطلاعات واصله 300 میلیارد تومان از جزایم وصول شده است.

دبیر ادامه داد: حدودا 540 میلیارد تومان در سال سهم جرایم می‌شود که 250 میلیارد آن باید به شهرداری پرداخت شود.