سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی با تبریک پیروزی ملت ایران در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به خبر خوبی در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه در روز هفت اسفند که مصادف با رأی‌گیری بود، هیچگونه تصادف فوتی در کشور نداشتیم که این یک خبر خوب برای مجموعه پلیس راهور بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به جلسه امروز که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در ستاد راهور برگزار شد، اشاره و تصریح کرد: کمیته ویژه طرح ترافیک نوروزی سال 95 با تجربیات خوب همکاران در سال‌های گذشته برگزار شد که مهمترین بحث امروز، برگزاری رزمایش طرح ترافیکی نوروز بود که با نظر همه دوستان این رزمایش در تاریخ 25 اسفند 94 در سراسر کشور اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: این رزمایش در تهران در ضلع جنوبی مرقد امام(ره) و با حضور همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی برگزار خواهد شد.

این مقام ارشد راهور ناجا به حوادث سال گذشته پرداخت و بیان داشت: در حوادث طرح نوروزی سال گذشته، بیشترین مشکل در بخش جاده‌ها واژگونی بود که این مورد در استان‌هایی که مسیر کویری دارند بیشتر به وقوع پیوست.

سردار مهری بیشترین حادثه واژگونی در طرح نوروزی سال گذشته را در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی و استان فارس عنوان کرد.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور با تأکید دوباره بر این مطلب که قریب به 40 درصد واژگونی‌ها در همین 5 استان فوق به وقوع پیوسته است، اعلام کرد:‌ انحراف به چپ، سبقت بیجا، سرعت غیرمجاز و همچنین عدم توجه به جلو از جمله مواردی بود که بر وقوع تصادفات نقش داشت.

وی موضوع مهم مورد بحث در طرح ویژه نوروزی در درون شهرها را اسکان مسافران عنوان و بیان داشت: برای حل این مسأله اصولا نقاطی با هماهنگی پلیس در نظر گرفته می‌شود تا کمترین مسائل ترافیکی را در بر داشته باشد؛ همچنین در خصوص ناوگان بار و مسافربری نیز هماهنگی‌‌های لازم به وجود آمده است تا خدمات بهتری ارائه شود. 

وی به هماهنگی با آموزش و پرورش برای آماده باش کامل همیاران همچنین هماهنگی لازم با صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم با همه دستگاه‌های امدادی،‌ خدماتی و حتی فرهنگ‌یاران ترافیک و بازرسان نامحسوس انجام شده تا بتوان شاهد نوروز کم حادثه‌ای باشیم.

سردار مهری به تأکید مقام معظم رهبری به جلوگیری از حوادث اشاره و تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد به همه مسئولان به موضوع سفر و تلفات جاده‌ای حساس هستند و ان‌شاءالله ما در تلاشیم که با هماهنگی با همه دستگاه‌های امدادرسان، خدمات‌رسان بتوانیم خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه کنیم تا در نوروز 95 قانونمندی، انضباط، سلامت و آرامش به ملت به ارمغان بیاید.