رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز(یکشنبه) شورای شهر تهران، در رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 95، اظهار داشت: هم اکنون آمبولانس های 115 شهر تهران به دلیل ورود به محدوده طرح ترافیک جریمه می شوند در حالی که خودروهای آتش نشانی و پلیس نه طرح ترافیک می گیرند نه جریمه می شوند.

 

وی با اشاره به این که آمبولانس ها نیز خودروهای امدادی هستند و باید همانند خودروهای آتش نشانی، بدون پرداخت عوارض، مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک باشند، تصریح کرد: در جدول تهیه شده برای طرح ترافیک، آمبولانس های 115 در ردیف سوم تعریف شده اند از این رو پیشنهاد می شود که خودروهای امدادی به ردیف یک این جدول منتقل شود. مشمولین ردیف یک، نیازی به استفاده از مجوز طرح ترافیک ندارند و تردد آن‌ها مجاز است.

 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: آمبولانس های شهر تهران در شرایط اضطرار به مردم خدمات می دهند و باید به عنوان خودروهای امدادی مشمول تردد رایگان در محدوده طرح ترافیک باشند.

 

این پیشنهاد برای آمبولانس های اورژانس 115 شهر تهران به رای گذاشته شد و با موافقت سایر اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.