روستاهای که هنوز سرویس بهداشتی ندارند+عکس

استان هُرمُزگان در جنوب ایران و در شمال تنگه هرمز قرار دارد، کرانه‌های این استان در شرق بر دریای عمان و در غرب بر خلیج فارس قرار دارند.

استان هرمزگان دارای 13 شهرستان، 25  شهر، 33 بخش و 71 دهستان و 2170 آبادی دارای سکنه‌است.

بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1385 ، جمعیت استان هرمزگان 1403674 نفر است که از این میزان 661325 نفر ساکن شهرها 740605 نفر در مناطق روستایی و 1744 نفر غیر ساکن هستند.

این استان حدود 68هزار کیلومتر مربع (کمابیش اندازه کشور گرجستان) مساحت دارد که از این نظر هشتمین استان کشور است. هرمزگان از جهت شمال و شمال شرقی با استان کرمان، غرب و شمال غربی با استان‌های فارس و بوشهر از شرق با سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن را آبهای گرم خلیج فارس و دریای عمان در نواری به طول تقریبی 900 کیلومتر دربرگرفته‌است.

فعالیت عمده مردم هرمزگان در زمینه کشاورزی، ماهی‌گیری و تجارت است. منطقه میناب و رودان به عنوان قطبهای کشاورزی استان به شمار می‌آید. این استان همچنین دارای معادنی از قبیل نفت، گاز، کرومیت، خاک‌سرخ و ... است. در ضمن هرمزگان در زمینه حمل و نقل دریایی و شیلات از موقعیت اقتصادی برجسته‌ای برخوردار است. دو بندر آزاد تجاری کیش و قشم از لحاظ اقتصادی برای این استان سود سرشاری را به دنبال دارند.

دومین مرحله از تور خبرنگاران جهت بازدید از طرح‌های کمیته امداد(درمان،مسکن،اشتغال،اکرم) در دوره ریاست فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به استان هرمزگان اختصاص پیدا کرد.

طبق آمار، 57 هزار خانوار شامل 130 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که این رقم 8/5 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و مددجویان و نیازمندان در شهرستان‌های و روستاهای استان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

احداث رستوران با 18 میلیون وام اشتغال/ درآمد میلیونی در ماه توسط  فرزند مددجو

بازدید از طرح اشتغال( سفره خانه سنتی آفتاب ) در روستای سوز نخستین مقصد مسئولان کمیته امداد و خبرنگاران بود.

سید محمد حسینی مجری طرح، در این باره اظهار داشت:سال 82 و پس از فوت پدرم به علت شرایط نامناسب خانواده، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتیم.

وی تصریح کرد: از سال 85 تا 86 به دنبال کار مناسبی برای خانواده‌ام بود که علی رغم همه تلاش‌ها نتوانستم شغلی را پیدا کنم و اواسط سال 87 به کمیته امداد مراجعه کردم و درخواست وام اشتغال نمودم.

مجری طرح اشتغال(سفره‌ خانه سنتی آفتاب) ادامه داد: پس از ارائه طرح به مسئولان کمیته امداد و بررسی از سوی کارشناسان، با وام اشتغال بنده موافقت شد.

حسینی با اشاره موقعیت مکانی رستوران و همچنین میزان درآمد آن، اظهار کرد: رستوران در موقعیت گردشگری به دره ستارگان،جنگل حرا و شهرک دلفین‌ها نزدیک بوده و با بازار حدود 20 کیلومتر فاصله دارد علاوه بر اینکه ماهیانه حدود 8 میلیون تومان رستوران سود دهی دارد.

وی اضافه کرد: جهت راه‌اندازی رستوران،مبلغ 18 میلیون تومان دریافت کردم و هم اکنون 10 میلیون آن را در چند قسط پرداخت نموده‌ام. ضمن اینکه 8 نفر هم در رستوران شاغل هستند که 5 نفر از آنها مددجویان کمیته امداد هستند.

سید محمد حسینی یکی از کارآفرینان برتر شهرستان قشم است که هم اکنون دارای 5 فرزند و یک نوه بوده که با کمک‌ کمیته امداد و با تلاش خود به استقلال و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی خارج شده است.

 

تسهیلات امداد برای خرید خودروهای خارجی در غالب تاکسی گردشگری

عبدالرضا خسروانی معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان هرمزگان به برخی از  اشتغال‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از شغل‌های پایدار امداد در استان، پرداخت تسهیلات جهت خرید تاکسی در منطقه آزاد قشم است.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته امداد مرکز و دریافت مجوزهای لازم تسهیلاتی برای خرید خودروهای خارجی جهت استفاده تاکسی به فرزندان مددجو که دارای گواهینامه هستند، پرداخت می‌شود.

خسروانی اضافه کرد: در سال 93، 13 دستگاه و در سال 94، 15 دستگاه خودروی خارجی برای مددجویان در حوزه اشتغال پایدار خریداری شده است.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان هرمزگان ادامه داد: قیمت  خودروها 47 میلیون و 500 هزار تومان است که از این مبلغ 30 میلیون تومان از محل صندوق اشتغال امداد با کارمزد 2 درصد و 15 میلیون از محل بانک‌های عامل با کارمزد 4 درصد به واجدین شرایط پرداخت می‌شود.

وی گفت: خودروها (تاکسی‌‌های اشاره شده) زیر نظر شر کت گردشگری شهرستان قشم فعالیت می‌کنند ضمن اینکه مددجویان از پرداخت مبلغ 18 میلیون تومان جهت دریافت پلاک تاکسی معاف هستند.

پسرکی که تالاسمی و دیابت دارد و هر ماه دوبار خون خود را تعویض می‌کند

به گزارش فارس، بازدید از خانواده (تفکر) مددجو تحت پوشش امداد در روستای سوزا از توابع شهرستان قشم مقصد بعدی خبرنگاران بود که در این بازدید علی‌محمد ذوالفقاری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد و مسئولان امداد استان هرمزگان و شهرستان قشم حضور داشتند.

غلامرضا غلامی، رئیس کمیته امداد شهرستان قشم در خصوص شرایط زندگی خانواده اشاره شده، توضیح داد: پدر خانواده حدود 7 سال پیش فوت نمود و به دلیل شرایط نامساعد مالی، خانواده تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

وی بیان کرد: پس از فوت سرپرست خانواده، همسر وی با حمایت‌های کمیته امداد مجددا ازدواج نموده که از ازدواج اول 4 فرزند و از ازدواج دوم صاحب 2 فرزند شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان قشم در خصوص تسهیلات این نهاد به این خانواده خاطر نشان کرد: تعمیر و بازسازی مسکن و همچنین حمایت‌های مالی، معیشتی و حامی‌ یابی برای فرزندان خانواده بخشی از خدمات ارائه شده به آنها است.

 

وی اضافه کرد: مجتبی تفکر (فرزند و سرپرست خانواده) از ابتدا دچار تالاسمی بود علاوه بر اینکه از دو سال پیش دچار بیماری دیابت شد که هر ماه دو بار باید خون خود را تعویض کند.

غلامی تصریح کرد: کمیته امداد شهرستان در حال حاضر هزینه‌های درمانی مجتبی تفکر را پرداخت می‌کند که امیدواریم خیرین در این زمینه مجموعه امداد را همراهی کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان قشم ادامه داد: هم اکنون ماهیانه مبلغ 82 هزار تومان به عنوان مستمری به مجتبی و (دو خواهر و یک برادرش) پرداخت می‌شود که علاوه بر آن حامیان نیز ماهیانه مبلغ 200 هزار تومان به آنها پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به دریافت یارانه نقدی به این خانواده بیان کرد: علی‌رغم همه این دریافتی‌ها باز هم این خانواده با مشکلات زیادی روبرو است.

مرتضی موصولی مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان نیز در این زمینه توضیح داد: مجموعه امداد به دلیل کاهش مشکلات خانواده‌ها،‌تسهیلاتی را برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار در نظر می‌گیرد که این تسهیلات شامل وام اشتغال و حمایت‌های مالی است به طوری که این خدمات تا زمانی که خانواده به ثبات برسد ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: در سال جاری 2 هزار و 273 زوج با حمایت‌های کمیته امداد و با اعتبار 4 میلیارد تومان ازدواج نمودند که از این تعداد 200 نفر از آنها زنان سرپرست خانوار بودند که مجدداً ازدواج کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان همچنین به حمایت‌های بیمه‌ای امداد از مددجویان اشاره کرد و افزود: طبق برنامه 5 ساله، بیمه درمان کل مددجویان روستاییان به سازمان بیمه سلامت واگذار شده است که البته در گذشته بیمه مددجویان در روستاها در اختیار کمیته امداد بود.

موصولی با اشاره به تفاوت‌های خدمات بیمه‌ای کمیته امداد با سازمان بیمه سلامت، اظهار کرد: مددجویانی که در گذشته تحت پوشش بیمه امداد بودند از خدمات بیشتری استفاده می‌کردند و در واقع هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کردند اما در حال حاضر باید بخشی از هزینه خود را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: البته کمیته امداد برای حمایت بیشتر از خانواده‌های تحت پوشش در بخش درمان، آنها را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده است.

احداث 1600 واحد مسکونی برای مددجویان/ روستاهای بدون آب و سرویس بهداشتی

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان بیان کرد: هم اکنون جهت تامین مسکن خانواده‌های تحت پوشش با مشکلات زیادی روبرو هستیم که البته آقای فتاح رئیس کمیته امداد اهتمام ویژه‌ای به مسکن مددجویان استان داشته‌اند به طوری که 1600 واحد مسکونی در دستور کار کمیته امداد استان قرار گرفته است.

 

موصولی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته 510 واحد به اتمام رسیده و امیدواریم تا 6 ماهه ابتدایی سال 95 نیز مابقی واحدها تحویل خانواده‌های تحت پوشش امداد قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به خدمات در نظر گرفته شده از سوی کمیته امداد شهرستان برای خانواده مجتبی تفکر، اظهار کرد: در این زمینه نیز قرار شده خانه‌ای با حمایت‌های امداد و خیرین برای خانواده ساخته شود که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده تحویل آنها گردد.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان، گفت: در شهرستان قشم 2600 خانواده تحت پوشش امداد قرار دارند که جمعیت قابل توجهی از جمعیت شهرستان محسوب می‌شود. به طوری که در بخشی از روستاها مردم فاقد آب شرب و سرویس بهداشتی هستند.

موصولی تصریح کرد: 120 خانوار در برخی از روستاهای شهرستان قشم فاقد آب شرب و سرویس بهداشتی هستند که امیدواریم تمهیداتی از سوی مسئولان کشوری و استانی جهت رفع مشکلات این افراد صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه هر ماه بخش قابل توجهی از مستمری مددجویان صرف خرید آب شرب می‌گردد، گفت: هر خانواده مددجو ماهیانه حداقل 50 تا 70هزار تومان بابت خرید یک تانکر آب پرداخت می‌کند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد که دولت و وزارت نیرو ورود جدی را جهت تامین آب شرب روستاهای شهرستان قشم داشته باشند.

 

احداث 80 کاشانه مسافر با هدف جذب گردشگر

به گزارش فارس، بازدید از طرح کاشانه مسافر در شهرستان قشم سومین مقصد خبرنگاران و مسئولان کمیته امداد بود.

این طرح در راستای توسعه گردشگری و با هدف جذب گردشگر و اشتغالزایی مددجویان از سوی مسئولان کمیته امداد استان انجام می‌شود.

مهرداد تاجیک، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان درخصوص طرح کاشانه مسافر، توضیح داد: این طرح با توجه به علاقه هموطنان جهت حضور در جزیره قشم انجام می‌پذیرد و به همین دلیل کمیته امداد تسهیلاتی برای خانواده‌های مددجو جهت احداث کاشانه مسافر در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در این طرح برخی از مددجویان با احداث کاشانه مسافر در مجاورت منزلشان اقدام به جذب گردشگر می‌کنند.

تاجیک افزود: این طرح با حمایت کمیته امداد و با سرمایه‌گذاری از سوی این نهاد در راستای توسعه گردشگری انجام می‌شود به طوری که هم اکنون 80 کاشانه مسافر در سطح شهرستان قشم و روستاهای اطراف آن احداث شده است.

 

وی تصریح کرد: برای احداث هر کاشانه مسافر مبلغ 40 تا 50 میلیون تومان به سرپرست خانوار که اغلب زنان سرپرست خانوار هستند پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان،گفت: این طرح می‌تواند زمینه توانمندسازی خانواده‌ها را فراهم نماید و امیدواریم با حمایت‌های بانک‌های عامل تعداد کاشانه مسافرها در سطح شهرستان‌ها افزایش یابد.

خانم احمدی مجری طرح یکی از کاشانه مسافرها در شهرستان قشم، در این زمینه توضیح داد: حدود 20 سال پیش و پس از فوت همسرم به دلیل شرایط نامساعد مالی تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتم.

وی تصریح کرد: حدود دو سال پیش از کمیته امداد درخواست وام اشتغال داشتم و آنها نیز پس از بررسی شرایط با درخواست وام بنده موافقت نمودند.

خانم احمدی که صاحب سه دختر است، با اشاره به شرایط فعلی خود و فرزندانش،اظهار کرد: با احداث این کاشانه مسافر شرایط زندگی‌مان نسبت به گذشته بهتر شده به طوری که در ایام معمولی سال این کاشانه‌ را شبی 150 هزار تومان و در ایام تعطیلات و نوروز 150 تا 200 هزار تومان اجاره می‌دهم.

روزگار پدر،مادر و پسرک بیمار/درهای که به روی آنها بسته شده است

بازدید از منزل عادل سروری به همراه همسر بیمارش (سرطان سینه) و فرزند نابینایش مقصد بعدی خبرنگاران بود.

مرتضی موصولی مدیر کل کمیته امداد استان هرمزگان درخصوص شرایط زندگی این خانواده توضیح داد: عادل سروری 47 ساله و همسرش 42 ساله دارای یک پسر نابینا بوده و در واقع هر سه نفر دچار بیماری هستند به طوری که پدر بیماری کلیه، مادر از سرطان سینه رنج می‌برد و پسر هم نابینا است.

وی اضافه کرد: این خانواده در بدترین شرایط روحی و روانی قرار دارند به طوری که پدر به دلیل شرایط فیزیکی توان کار را ندارد و مجبور است زندگی خود را با مستمری دریافتی از امداد (ماهیانه 71 هزار تومان) و یارانه نقدی بگذراند.

موصولی با اشاره به تأمین هزینه‌های درمانی خانواده توسط کمیته امداد، اظهار کرد: مادر خانواده چند سال پیش در بندرعباس، شیمی‌درمانی شده و هم اکنون جهت کنترل بیماری خود از دارو استفاده می‌کند.

وی گفت: این خانواده بومی شهرستان قشم هستند و پدر خانواده در گذشته شغلش صیادی بوده اما هم اکنون به دلیل مشکلات کلیوی نمی‌تواند فعالیتی داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان اظهار داشت: یکی از مشکلات استان، عدم توسعه یافتگی نظام تامین اجتماعی است به طوری که در برخی از مواقع به دلیل فوت سرپرست و یا طلاق، مشکلات عدیده‌ای برای سایر خانواده‌ها اعم از زن سرپرست و فرزندان ایجاد می‌شود.

موصولی تصریح کرد: چنانچه در سیاست‌های کلان کشور توجهی به توسعه نظام تامین اجتماعی نگردد در آینده این گونه خانواده‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به نحوه شناسایی خانواده‌های نیازمند و روند قرار گرفتن آنها زیر چتر حمایتی کمیته امداد، بیان کرد: در مرحله نخست، فرد نیازمند به مددکار مراجعه نموده و پس از طی مراحل اداری و تحقیقات، فرد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه کمیته امداد شهرستان تمهیداتی برای حل مشکلات خانواده عادل سروری اتخاذ کرده است، بیان کرد: تسهیل روند درمانی اعضای خانواده و همچنین ایجاد اشتغال مناسب برای سرپرست خانواده و فراهم نمودن شرایط تحصیلی فرزند این خانواده از جمله تمهیداتی است که برای این خانواده در نظر گرفته شده است.

موصولی همچنین به آمار بیماران صعب‌العلاج و خاص در شهرستان قشم و روستاهای اطراف آن اشاره کرد و گفت: 62 بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

به گزارش فارس، بازدید از خانواده مددجو در شهرستان بندرعباس برنامه بعدی خبرنگاران در ادامه بازدید از طرح‌های کمیته امداد بود.

شایسته مادر شکوفه و شراره، دو سال پیش همسرش را در تصادف از دست داده و همین امر کافی بود که تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرد.

شایسته در خصوص شرایط زندگیش اظهار کرد:بعد از فوت همسرم به دلیل نداشتن بیمه اجتماعی با مشکلات زیادی برای گذراندن زندگی روبرو بودیم.

وی افزود: پس از مراجعه به کمیته امداد، کمک‌های از سوی این نهاد به ما شد و توانستیم به زندگی عادی برگردیم.

شایسته ادامه داد: در حال حاضر در خانه‌ای که توسط یکی از خیرین( به مبلغ 4 میلیون پول پیش و ماهیانه 150 هزار تومان) رهن شده است زندگی می‌کنم که البته با دریافت وام اشتغال، چرخ خیاطی را خریداری و مشغول به دوختن لباس‌های سنتی بندری هستم.

وی اضافه کرد: دو فرزندم که دارای دو حامی هستند و ماهیانه 200 هزار تومان از سوی حامیان به آنها پرداخت می‌شود.

 

نباید با فقر احساسی برخورد کرد/فقر باید به عنوان دغدغه عمومی مردم تبدیل شود

علی محمد ذولفقاری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه برخی از ایتام بیش از یک حامی دارند،بیان کرد: پرداخت کمک‌های نقدی از سوی حامیان به ایتام مختلف است به طوری که هم اکنون حامیانی هستند که 200 یتیم را تحت پوشش قرار دارند.

وی گفت: تمام تلاش کمیته امداد اینست که استعداد‌های ایتام را شناسایی و به مرحله شکوفایی برساند و به همین منظور برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی برای جامعه هدف امداد طراحی شده است.

ذولفقاری تصریح کرد:در حال حاضر دو طرح (اکرم ایتام و محسنین) اجرا می‌شود که طرح اکرام مخصوص فرزندانی است که پدر و مادر ندارند و طرح محسنین خاص فرزندانی است که پدر و مادر دارند اما به دلایلی نمی‌توانند از فرزند خود حمایت کنند.

وی گفت: متأسفانه خانواده‌های که دچار فقر می‌شوند هیچ دانش اجتماعی برای ورود به جامعه را ندارند و به همین منظور یکی از مسائل در رابطه با دانشگاهی حوزه اجتماعی رصد فقر است.

ذولفقاری با تأکید بر اینکه وظایف اجتماعی مردم نباید تعطیل شود، بیان کرد:فقر باید به عنوان دغدغه عمومی مردم تبدیل شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین از رسانه‌ها خواست تا سهم خود را در بحث برخورد و شناسایی فقر انجام دهند.

وی افزود: کمیته امداد برای سه گروه از جامعه برنامه ریزی کرده است که از آن جمله می‌توان به سالمندان،زنان سرپرست خانوار و کودکان اشاره کرد.

ذولفقاری با تأکید بر اینکه با موضوعات فقر نیاید احساسی برخورد کرد،اظهار داشت:امداد به هیچ عنوان تولید فقر نمی‌کند و باید تلاش کرد تا از بروز فقر جلوگیری نمود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصریح کرد: فقر پدیده‌ای پیچیده و چند وجهی است به طوری که فقر خانواده‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها متفاوت است.

 

مادری که حاضر نیست فرزند معلول ذهنیش را از خود دور کند

مقصد بعدی خبرنگاران، بازدید از منزل خانواده‌ مددجوی بود که 3نفر (مادر، دو فرزند)عضو آن بودند.

شاید یکی طرح‌های که در این سفر ماندنی بود و خبرنگاران تحت تأثیر قرار گرفتند،حضور در جمع این خانواده بود،خانواده‌ای که مادرش بیمار قلبی و یکی از فرزندانش معلول ذهنی بود ضمن اینکه مادر بزرگ نیز با این خانواده زندگی می‌کند.

مادر این خانواده از دردها و رنج‌هایش گفت، از مشکلاتش، از اینکه حاضر نیست به خاطر نداری و بی پولی فرزند معلولش را به مراکز نگهداری بسپارد.

سعید حال 19 ساله شده و دچار معلولیت ذهنی است و برادر کوچکتر سجاد هم از آینده‌اش گفت، از اینکه می‌خواهد مهندس شود و کمک حال مادر و برادرش باشد.

مادر خانواده در حالی که اشک از گونه‌هایش جاری شده بود، ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم؛حتماً می‌خواهد ما را امتحان کند.

وی ادامه داد: قطعاً اگر سعید را به ما نمی‌داد زندگی ما بدتر می‌شد و اگر خدا نگاهی به ما دارد به خاطر سعید است.

این مادر با اشاره به اینکه بهزیستی هیچ حمایت توانبخشی را از فرزندش نمی‌کند، بیان داشت: مسئولان بهزیستی عنوان می‌کنند امکان ارائه خدمات وجود ندارد.

مرادی نصب کارشناس طرح اکرم در خصوص شرایط زندگی این خانواده،گفت: پدر خانواده حدود 8 سال پیش فوت نمود و پس از آن تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.

وی افزود:چندی پیش با حمایت خیرین خانه‌ای برای این خانواده تهیه شد و هم اکنون مادر خانواده بعد از ظهر کار می‌کند و حدود 250 هزار تومان دریافتی دارد ضمن اینکه از مستمری هم استفاده می‌کنند.

پرورش "ماهی توام با اردک" برای نخستین بار توسط فرزند مددجو

به گزارش فارس، بازدید از طرح اشتغالزایی( پرورش ماهی توام با اردک) شهرستان میناب مقصد بعدی بود که خبرنگاران در آنجا حضور پیدا کردند.

عباس حاتمی 42 ساله ،مجری طرح در این باره توضیح داد: این طرح نخستین باری است که به این شکل (پرورش ماهی توام با اردک) در استان هرمزگان انجام می‌شود.

وی افزود: برای اجرای طرح 50 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی دریافت کردم و توانستم با 25 میلیون تومان دیگر این مجموعه را راه‌اندازی کنم.

مجری طرح ادامه داد: پرورش ماهی در طول سال دوبار انجام می‌شود که در هر 6 ماه حدود 60 میلیون درآمد به دست می‌آید.

حاتمی افزود: در حال حاضر 8 نفر در این مجموعه فعالیت می‌کند که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس، بازدید از خانواده زبیده ذاکری زن سرپرست خانوار به همراه فرزندانش مقصد بعدی برنامه تور خبرنگاران بود.

 

این خانواده هم همانند سایر خانواده‌های کمیته امداد از مشکلات معیشتی و درمانی رنج می‌برند.

یارانه نقدی و مستمری 72 هزار تومانی و پرداخت ماهیانه 100 هزار تومان از سوی خیرین تنها منابع درآمدی خانواده بود.

بازدید از صنایع دستی (کاش و پیش) یکی از طرح‌های اشتغال شهرستان میناب بود که شاید یکی از موفق‌ترین اشتغال‌های ایجاد شده در این شهرستان محسوب می‌شود.

اشتغال 30 نفر از مددجویان در کارگاه صنایع دستی

علی صادقی فرزند مددجو با اشاره به راه‌اندازی فروشگاه صنایع دستی(کاش و پیش)،گفت: بعد از فارغ التحصیل شدنم با حمایت امداد و دریافت وام توانستم مکان کوچکی را برای تولید صنایع دستی فراهم کنم.

وی افزود: بعد از مدتی و با توجه به وسعت کار و تولید مجبور شدم مغازه را گسترش و در نهایت به فروشگاه تبدیل کنم.

صادقی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر 30 نفر اعم زنان سرپرست خانوار در این فروشگاه شاغل هستند،بیان کرد: کارهای تولید شده به کشور خلیج فارس(امارات،کویت و قطر) فروخته می‌شود.

وی همچنین به میزان درآمد افراد شاغل در فروشگاه اشاره کرد و گفت: این رقم متفاوت است اما از 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان است ضمن اینکه 95 درصد از افراد شاغل در این مجموعه مددجویان کمیته امداد هستند.

بازدید از طرح اکرم و حضور در منزل زینب خانم آخرین برنامه در شهرستان میناب بود.

وی در سال 93 به دلیل فوت همسرش به همراه 7 فرزندش(سه پسر و یک دختر) تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفت.

دو فرزند وی( فاضل و فواد) در حاضر دچار سوء تغذیه هستند و به همین جهت از سوی کمیته امداد ماهیانه ارزاق پروتینی اعم از ماهی،عدس و ماکارانی به آنها داده می‌شود.

درآمد خانواده پاسخگو نیاز آنها نیست و به همین جهت در شرایط نامناسبی زندگی می‌کنند ضمن اینکه وزارت رفاه نیز به تعهدات خود در خصوص توزیع بسته‌های امنیت غذایی عمل نمی‌کند چرا که آقای ربیعی وزیر رفاه در گذشته قول داده بود که هر ساله در چندین نوبت بسته‌های امنیت غذایی به خانواده‌های شناسایی شده داده شود.