28 بهمن امسال فرد 50 ساله ای هراسان با مراجعه به کلانتری 159 بی سیم، از سرقت تلفن همراه و پول‌هایش توسط مسافر زورگیر خبر داد.

فرد 50 ساله در شکایتش به مأموران پلیس گفت: ساعتی قبل دو پسر جوان را در حوالی میدان خراسان به صورت دربستی سوار خودروی پرایدم کردم، اما پس از دقایقی متوجه رفتارهای مشکوک سرنشین عقب شدم. مطمئن بودم او سلاح سرد دارد و می‌خواهد خوردویم را سرقت کند. به همین خاطر در خیابانی شلوغ، خودرو را متوقف کردم و از آنها خواستم پیاده شوند.

وقتی دو پسر  جوان، با این صحنه روبه رو شدند؛ اقدام به جر و بحث کرده اما دقایقی بعد پیاده شدند. چند دقیقه ای از رفتن دو پسر جوان نگذشته بود که متوجه شدم سرنشین جلو، از داخل داشبورد ماشین، تلفن همراهم به ارزش یک میلیون تومان و 30 هزار تومان پول نقدی را که از صبح مسافر کشی به دست آورده بودم، سرقت کرده اند.

با اعلام این شکایت، تحقیقات برای دستگیری زورگیران مسافرنما آغاز شد. در حالی که مأموران در حال بررسی پرونده بودند، اول اسفند مأمور گشت کلانتری بی سیم متوجه مشاجره دو مرد جوان در حوالی میدان خراسان شد.

با حضور مأمور در صحنه راننده خودرو پراید مدعی شد مرد جوان را از ترمینال خاوران به عنوان مسافر دربستی سوار کردم اما وقتی به یک خیابان خلوت درحوالی میدان خراسان رسیدیم، او با تهدید چاقو سلاخی قصد داشت از من اخاذی کند.

مرد مسافر نما مدعی بود هر جا که او می‌گوید باید بروم و او قصد داشت خودرویم را به سرقت ببرد. با اعلام شکایت راننده خودرو پراید نقره‌ای پسر 27 ساله دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

صبح امروز با انتقال متهم به دادسرای ویژه سرقت او در بازجویی‌ها با اعتراف به زورگیری از سه راننده خودرو، مدعی شد از یک سال قبل به مواد مخدر شیشه اعتیاد دارم و چون بیکار هستم و مجبور شدم با سرقت خرج موادم را در بیاورم. به همین دلیل تصمیم گرفتم به عنوان مسافر دربستی با پیشنهادهای وسوسه انگیز سوار خودرو مسافربر شخصی شوم و در یک فرصت مناسب از آنها سرقت کنم و با همکاری یکی از دوستانم تاکنون از سه راننده به این شیوه سرقت کرده ایم.

متهم 27ساله ادامه داد: من نمی‌دانستم گوشی های سرقتی چقدر می ارزد و بعد از هر سرقت آنها را به مرد مواد فروش می‌دادم و به جایش مواد می خریدم. در این 27 سال تاکنون 14 بار به اتهام سرقت، زورگیری ، خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شده و به زندان رفته ام.

با اظهارات زورگیر مسافر نما، او با دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت به اتهام مشارکت در آدم ربایی و سرقت به عنف بازداشت و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.