شامگاه 27 آبان امسال، مسئولان بیمارستان شهدای تجریش در تماس با پلیس از مرگ پسر 27 ساله‌ای و وخیم بودن حال دوست وی که به علت اصابت ضربات متعدد چاقو به این بیمارستان انتقال یافته بودند، خبر دادند.

با حضور مأموران کلانتری 101 تجریش در بیمارستان، موضوع به تیم جنایی اعلام و تحقیقات از همراه این دو جوان آغاز شد؛ پسر جوانی که خود را دوست این دو نفر معرفی می‌کرد درباره علت درگیری دوستانش به پلیس گفت: به همراه دو نفر از دوستانم، برای خرید سکه‌های عتیقه با یک افغانی در تهران قرار گذاشتیم و از نوشهر به تهران آمدیم؛ زمانی که به خانه ویلایی قدیمی که یک فرد افغانستانی در آن سرایدار بود رسیدیم، دوستانم از من خواستند برای خرید شام از منزل بیرون بروم که در هنگام خروج از منزل 5 مرد افغانی دیگر وارد آن ویلای قدیمی شدند و مدعی شدند از دوستان سرایدار افغانستانی هستند.

این پسر جوان در ادامه اظهاراتش به مأموران گفت: بعد از خرید شام به محض ورود به خانه ویلایی صدای داد و فریاد توجهم را به خودش جلب کرد؛ من نیز که هول شده بودم، بی‌مهابا داخل خانه شدم و دیدم که 6مرد افغانستانی از در پشتی ویلا در حال فرار از خانه هستند، دست و پای دوستانم در حالی که غرق در خون بودند، بسته شده و چند میلیون تومان وجه نقد آن‌ها به سرقت رفته است.

بعد از تشکیل پرونده قتل عمد و در حالی که تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده ادامه داشت، ساعت 19 آخرین روز دی امسال خبر قتل مرد جوان دیگری و مجروح شدن برادر 42 ساله‌ وی در منطقه پاسداران توسط مأموران کلانتری 102 پاسداران به بازپرس کشیک قتل اعلام شد.

با توجه به اظهارات مأموران مبنی بر جراحت مرد 42 ساله و انتقال وی به بیمارستان شهدای تجریش، سعید احمدبیگی؛ بازپرس هفتم دادسرای جنایی تهران در بیمارستان حاضر شد که مرد مجروح در اظهاراتش به بازپرس گفت: برادرم محمود در کار عتیقه‌جات بود، چندی پیش یکی از دوستان من مدعی شد که سکه قدیمی دارد و می‌خواهد این سکه‌ها را به برادرم بفروشد، زمانی‌که من موضوع را با محمود درمیان گذاشتم، برادر 44 ساله‌ام گفت که به حرف‌های دوستم اطمینان ندارد و این حرف‌ها بوی کلاهبرداری می‌دهد، به همین خاطر به دوستم گفتم محمود قصد معامله ندارد اما دوستم برای اطمینان به من چند سکه طلای قدیمی اصل داد.

مرد جوان اظهاراتش را به بازپرس اینگونه ادامه داد: زمانی‌که سکه‌ها را به برادرم نشان دادم، محمود اصل بودن آن‌ها را تأیید کرد و بعد از این ماجرا، قرار خرید سکه‌ها با دوستم را در ساختمان نوسازی در منطقه پاسداران گذاشتیم؛ ساعاتی پیش در محل قرار حاضر شدیم، دوست من نیز با یک مرد دیگر در آن ساختمان حضور داشت، ما در اتاقی منتظر بودیم که دوستم به من گفت طلاها برای نفر دیگری است و باید منتظر بمانیم اما ناگهان 5مرد داخل اتاق شدند و با چوب بر سر من زدند، برادرم نیز که با کیف پول قصد فرار داشت توسط این افراد مورد ضرب و شتم قرار گرفت، آن‌ها با چوب ضربه‌ای به پشت سر محمود زدند و با 7 یا 8 ضربه چاقو محمود را از پای درآوردند.

مرد مجروح درباره اتفاقات بعد از این درگیری به بازپرس گفت: این افراد بعد از چاقو زدن به برادرم، دستانم را بستند و با برداشتن کیف پولی که محتوی 120 میلیون تومان بود، از آن‌جا گریختند؛ من بی‌حال شده بودم و زمانی‌که به‌هوش آمدم، توانستم دستانم را باز کنم و با رفتن به تراس اهالی محله را با خبر کردم.

با توجه به اهمیت موضوع در دو پرونده، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان در اداره دهم پلیس آگاهی تحقیقات پلیسی گسترده‌ای را برای شناسایی متهمان آغاز کردند.

تحقیقات پلیسی حکایت از آن داشت که عاملان جنایت، طعمه‌های خود را با جلب اعتماد برای خرید سکه‌های قدیمی طلا به ساختمان‌های نیمه‌کاره کشانده و در یک نقشه از قبل طراحی شده، با ضربات سلاح سرد آنها را به قتل رسانده و پس از سرقت وجوه نقد این افراد، از محل متواری می‌شدند.

سرانجام با کشف سرنخ‌های پلیسی، کارآگاهان متوجه شدند که این افراد قصد معامله دیگری را نیز دارند که شب گذشته (یکشنبه شب) با شناسایی هر 6 متهم این پرونده آنها در اقدامی غافلگیرانه توسط پلیس دستگیر شدند همچنین یکی از متهمان که با سلاح سرد به سمت مأموران حمله‌ور شده بود، در حالی که قصد فرار داشت، پس از رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک چند تیر هوایی توسط مأموران از پای درآمد.

صبح امروز 4 متهم افغانستانی این پرونده در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و برای دریافت اظهاراتشان در مقابل بازپرس پرونده قرار گرفتند.

پس از کشف بخشی از اموال و سکه‌های تقلبی مسروقه و با توجه به اینکه احتمال می‌رود افراد دیگری نیز به این شگرد مورد سرقت قرار گرفته باشند، سعید احمدبیگی؛ بازپرس هفتم دادسرای جنایی تهران از شهروندان خواست چنانچه افرادی با این شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند برای طرح شکایت خود به اداره پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.