قاچاق سازمانی میوه و تذکرات نمایندگان به روحانی

گروه اجتماعی-قاچاق میوه این روزها به یکی از مسائل مهم تبدیل شده و مسئولین را به تکاپو واداشت.

در همین رابطه یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار افکارخبر، از بازداشت 17 نفر در این زمینه خبر داد و گفت که کار تحقیقاتی از آنها ادامه دارد.  

ظاهر این افراد شبانه و مخفیانه میوه‌های قاچاق در میدان تره بار مرکزی تهران توزیع می کردند.

از طرف دیگر مسئولین سازمان تعزیرات حکومتی شب گذشته بصورت سرزده از چند مغازه میدان تره بار مرکزی تهران بازدید و ضمن کشف و ضبط دهها کیلو میوه قاچاق، صاحبان این میوه ها را جریمه کردند.

دراگون یا میوه اژدها، تمر هندی، سیب فرانسوی، گلابی آمریکایی، گلابی آفریقایی، شاه بلوت ترکیه، گریب فروت چینی، شیر نارگیل،  آواکادو، شلیل آفریقایی، شلیل ترکیه، انگور شیلی و لیمو ترش ترکیه ای و برزیلی از جمله میوه های کشف شده شب گذشته بودند.

قاچاق این میوه ها درحالی صورت می گیرد که تنها واردات چهار نوع میوه یعنی  موز، انبه، آناناس و نارگیل به کشور آزاد است و هرگونه واردات میوه دیگر قاچاق محسوب می شود.

در این بازدید تعدادی از مسئولین سازمان تعزیرات حکومتی از جمله محمدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران، علیپور قاضی شعبع 27 قاچاق کالا و ارز، محمودی رئیس اتحادیه بارفروشان، اکبری رئیس میدان مرکزی تره بار و کوهستانی نماینده وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند.

میوه های کشف شده از میوه های استوایی و اروپایی بودند.

همچنین قاضی علیپور در همان محل صاحبان میوه های قاچاق را حداقل 16 میلیون تومان حریمه کرد.

در جلسه علنی دیروز مجلس سه نماینده به حسن روحانی رئیس جمهور تذکر داده و خواستار جلوگیری از واردات میوه به کشور شدند.

سکینه عمرانی نماینده سمیرم، علیرضا محجوب نماینده تهران و نادر قاضی پور نماینده ارومیه در تذکری به رییس جمهور خواستار جلوگیری از واردات قاچاق میوه و واردات میوه به شکل غیر قانونی و قاچاق به کشور شدند.

نماینده مردم سمیرم همچنین به وزیر جهاد کشاورزی در مورد واردات میوه به‌جای سامان دادن به وضعیت سیب و صادرات آن به خارج تذکر داد و تاکید کرد که واردات میوه به‌صورت قاچاق جریانی سازمان‌‌یافته است.

از طرف دیگر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد که برخی می‌گویند قاچاق میوه سازمان‌یافته انجام می شود که باید آن عده‌ای که قاچاق میوه را در همان کامیون‌ها و کانتینر‌هایی که گفته می‌شود می‌آورند، شناسایی شوند که در زمینه‌ قاچاق میوه طی هفته‌های اخیر نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف با وزیر کشور جلسه داشتند و در آنجا مسائل بسیاری روشن شد.

قرار است تا گشت های شبانه تعزیزات حکومتی ادامه داشته باشد تا بطور کلی از قاچاق میوه جلوگیری شود.