سمیرا اسدی‌عرب از بندرگز استان گلستان و مریم ذبیحی از شهرستان بابل دو خواهر گمشده‌ای بودند که با تلاش همسر سمیرا و عنوان موضوع در تلگرام موفق به پیدا کردن هم شدند.

همسر سمیرا اسدی‌عرب در گفت‌وگو با فارس، در این‌باره اظهار کرد: ما اهل گلستان شهرستان بندرگز هستیم، همسرم سمیرا در کلاس دوم ابتدایی توسط بچه‌های محل متوجه شد که فرزند واقعی والدین خود نیست لذا حس کنجکاوی برای پیدا کردن والدین و خانواده واقعی را در خود پروراند.

عباسعلی کردمحمدی با اشاره به اینکه ما در سن 14 سالگی با هم ازدواج کردیم و حاصل ازدواج ما سه پسر است، افزود: در پی خواسته قلبی همسرم بودم تا اینکه به اداره ثبت و احوال کردکوی مراجعه کردیم اما مدارکی از سابقه وی نیافتیم مگر نامه‌ای که در آن از تولد وی در بیمارستان یحیی‌نژاد بابل حکایت می‌کرد.

وی تصریح کرد: این مدت هر بار به بیمارستان یحیی‌نژاد سر می‌زدم تا نشانه‌ای از خانواده همسرم پیدا کنم تا اینکه روزی با مسن‌ترین پرستار بیمارستان که در سال 60 طرح خود را در این بیمارستان می‌گذراند آشنا شدم و با ملاقات با وی دریافتم که او خواهر دوقلوی دیگری در هنگام تولد داشت و اینکه سمیرا را به والدین فعلی وی که صاحب بچه نمی‌شدند، سپردند.

کردمحمدی با اشاره به اینکه استفاده درست از فضای مجازی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و مسائل باشد، خاطرنشان کرد: به‌وسیله تلگرام مطلب و عکسی از دوران کودکی و فعلی خانم خود را گذاشتم و از همه خواستم اگر اطلاعی از قلوی دوم آن دارند با ما تماس بگیرند.

وی یادآور شد: بعد از مدتی یکی از دوستان سمیرا از بابل تماس گرفت و عنوان کرد همسر شما شباهت بسیار زیادی به یکی از دوستان من دارد که در بابل زندگی می‌کند به حدی که من در نگاه اول نتوانستم تفاوتی بین این دو قائل شوم.

کردمحمدی ادامه داد: در پی تماس دوست مریم، قلوی سمیرا همسرم، ساعت 11 شب از بندرگز حرکت کردیم و به بابل آمدیم که با کمال تعجب دیدیم که این دو در بسیاری از خصوصیت‌ها، رفتار، ساعت و مکان تولد، شکل ظاهری و حتی گروه خون با هم شبیه هستند.

وی گفت: هنوز آزمایش DNA را ندادیم تا صددرصد مطمئن شویم اما بعد از آن در صدد یافتن خانواده و بستگان نزدیک این دو خواهر هستیم.