سلطان برونئی حسن البلکیا است. وی رئیس جمهور کشور ثروتمندی است و علاقه زیادی به استفاده از طلا و جواهر در همه چیز دارد. او در کودکی غذای خود را در ظرف های طلا و با قاشق های طلا میل می کرده. درهمه لباس های او به میزان زیادی طلا و جواهر به کار رفته است.

قصر خانگی او یکی از بزرگترین و لوکس ترین مکانهای موجود بر روی کره زمین است. دارای ۱۷۸۸ اتاق می باشد و با مبلمانهایی از طلا و جواهر آراسته شده است. این خانه اشرافی ۲۵۷ سرویس بهداشتی و حمام دارد. این مکان دارای ۶۵۰ سوئیت مجزا می باشد که هزینه مبلمان و دکوراسیون داخلی آن بیش از ۱۵۰۰۰۰ هزار یورو برآورد شده است

یک بازدید کننده برای آنکه هر اتاق این کاخ را به مدت ۳۰ ثانیه نگاه کند، برای دیدن کل اتاقها باید زمانی بیش از ۲۴ ساعت وقت صرف کند .

 کاخ سلطان دارای پارکینگ بزرگی است که ۱۱۰ اتومبیل مختلف را در خود جای می دهد. البته تعداد کل اتومبیل های او خیلی بیش از این رقم است. سلطان فقط ۱۳۰ رولز رویس و ۲۰ لامبورگینی دارد.

  سلطان برونئی بیش از ۱۹۳۰ خودروی سواری دارد که بیشتر آنها جزء کم نظیر ترین و بی نظیر ترین خودروهای کمپانی های بزرگ خودروسازی دنیا هستند . 

کلکسیون خودروهای سلطان شامل ۵۳۱ مرسدس بنز ، ۳۶۷ فراری ، ۱۸۵ بی ام و ، ۱۷۷ جگوار ، ۱۶۰ پورشه ، ۱۳۰ رولز رویس و دیگر خودروها می باشد.

اما اجازه دهید در مورد هواپیمای شخصی او صحبت کنیم . لوکس ترین و اشرافی ترین هواپیمای دکوراسیون شده در دنیا! بوئینگ سلطان ۷۴۷ میلیون دلار خریداری شده، داخل آن طراحی مجدد شده است و دیزاینرها دکوراسیون یک خانه با تمام امکانات را در آن پیاده کرده اند. کل هزینه صرف شده چیزی در حدود ۱۰۲میلیون دلار برآورد شده است. جالب است بدانید که وان و جکوزی موجود در حمام این هواپیما تماماً از طلای ناب ساخته شده است.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

12

14

15

113