میوه‌های قاچاق در نمایشگاه‌ها توزیع نمی‌شود

عزت‌الله خان‌محمدی در افتتاح نمایشگاه بهاره شهرستان شمیرانات که امروز انجام شد اظهارداشت: این نمایشگاه از امروز به مدت 10 روز در شهرستان شمیرانات برگزار می‌شود و حدود 200 غرفه محصولات خود را از 15 تا 20 درصد تخفیف زیر قیمت بازار عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: هم‌راستا با نمایشگاه بهاره، یکصد فروشگاه نیز اعلام آمادگی کردند که فروش فوق‌العاده در این ایام داشته باشند.

وی درباره ترافیکی که با برگزاری نمایشگاه ایجاد می‌شود، گفت: به لحاظ بافت ساختاری، کمتر فضایی را می‌توان برای برگزاری نمایشگاه در شهرستان شمیرانات پیش‌بینی کرد که مردم نیز به آن دسترسی داشته باشند.

وی افزود: البته با برگزاری این نمایشگاه، ترافیک افزایش می‌یابد و پلیس راهور و نیروی انتظامی نیز در این خصوص تمهیداتی را اندیشیده‌اند.

فرماندار شمیرانات درباره فروش میوه‌های قاچاق نیز اظهارداشت: میوه قاچاق در نمایشگاه بهاره شمیرانات و بازار این شهرستان وجود ندارد و اگر در بازرسی‌ها نیز میوه قاچاقی کشف شود قطعاً برخورد قضایی خواهد شد در ضمن میوه‌ها از طریق جهاد کشاورزی توزیع می‌شود.

وی درباره بازرسی نمایشگاه نیز اظهارداشت: اداره صنعت، معدن و تجارت و همینطور دستگاه‌های ذیربط بازرسی‌هایی از فروش محصولات در شهرستان دارند و با موارد غیرقانونی برخورد می‌شود.

خان‌محمدی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم به دلیل رکود موجود اظهارداشت: به لحاظ اهمیت شب عید، مردم همیشه در این ایام قدرت خرید خوبی داشته‌اند.

در ادامه، عزت‌الله خان‌محمدی فرماندار شمیرانات در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شمیرانات نیز حضور پیدا کرد و گفت: حدود یکصد تن پرتقال و سیب از 20 اسفند در سطح شهرستان توزیع می‌شود که قیمت‌های آن نیز مشخص شده است.

وی افزود: واحدهای تعزیرات شهرستان نیز تا 15 فروردین سال آینده فعال است و گشت‌های مشترک هر هفته برگزار می‌شود.