در رودبارقصران زمینی برای زمین خواری نمانده است!

گروه اجتماعی-حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شیرازی امام جمعه بخش رودبار قصران در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به درج خبری تحت عنوان « پیچ خواری و سوء استفاده از پیچ برداری در رودبار قصران+سند» در خروجی این سایت در دوازدهم اسفند، با تائید صحت این خبر گفت: از این به بعد باید در کنار واژه هایی چون دریا خواری، زمین خواری، رودخانه خواری و کوه خواری،  پیچ خواری را هم به آن اضافه کرد.

وی با بیان اینکه زمین خواران و کوه خواران منطقه از هر فرصتی برای سوء استفاده بهره می برند، گفت: زمین خواری در منطقه به حدی افزایش یافته که دیگر زمینی باقی نمانده است و به همین دلیل کوه خواری روی آوردند.

امام جمعه رودبار قصران به موضوع پیچ خواری اشاره کرد و گفت: در یکی از جاده های منطقه به بهانه رفاه حال مردم چند روستا، عده ای افراد سود جو برای تعریض جاده به دنبال برداشتن سنگ از دل کوه هستند و سنگ هایی که از دل کوه برای پیچ برداریها بدست می آورند را به فروش می رسانند.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی گفت: این افراد به نام پیچ برداری، پیچ خواری می کنند و در واقع زمین خواری و کوه خواری در منطقه به شکل پیچ خواری ادامه یافته است.

وی با اشاره به اقدامات قضایی مسئولین منطقه تصریح کرد: مسئولین قضایی اقدامات خوبی انجام دادند که امیدواریم ادامه یابد.

امام جمعه رودبار قصران به ساخت و سازهای در منطقه بخصوص در کنار خیابانها اشاره کرد و گفت: اگر این ساخت و سازها مجوز نداشته باشد، باید از سوی مسئولین پیگیری شود.

وی با اشاره حضور رئیس و مسئولین کمیسیون اصل 90 مجلس در منطقه و تشکیل پرونده زمین خواری در این کمیسیون گفت: نمایندگان مجلس قدمهای خوبی برداشتند اما مجلس و کمیسیون اصل 90 در برای مقابله با زمین خواری در سطح کشور ورود کردند. پرونده ها زیاد است و شاید برای بررسی و اقدام عملی به زمان بیشتری نیاز باشد.

امام جمعه رودبار قصران  گفت: مردم منطقه از مسئولین توقع بیشتری دارند تا با قوت و جدیت با پدیده شوم زمین خواری مقابله شود.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی بر ریشه کن شدن زمین خواری در منطقه تاکید کرد و گفت: منابع طبیعی منطقه، بیت المال، انفال و مربوط به اموال مسلمین است و نباید طوری رفتار کرد تا افراد فرصت طلب، سوء استفاده کنند.