رسیدگی به این پرونده 21 اردیبهشت امسال همزمان با شکایت زن 62 ساله ای از سارق کیف قاپ آغاز شد. زن 62 ساله در شکایتش به مأموران کلانتری گفت: ساعت 7:45 دقیقه قصد داشتم به محل کارم بروم که پراید سفید رنگی مقابلم توقف کرد. راننده جوان وقتی فهمید می خواهم به محله ولنجک بروم مدعی شد مسیرش با من یکی است. وقتی به محل کارم رسیدم قصد داشتم از او به خاطر این لطفش تشکر کنم که به یکباره راننده جوان با سرقت کیفم از محل فرار کرد.

شاکی اضافه کرد: چند متری دنبال پسر سارق دویدم اما به علت خلوتی خیابان او موفق به فرار شد. داخل کیفم 100 هزار تومان وجه نقد، چند کارت بانکی و گوشی تلفن همراهم بود که از سوی دزد پراید سوار سرقت شد. با اعلام این شکایت مأموران و ارسال پرونده به پلیس آگاهی کارآگاهان موفق شدند با ردیابی گوشی تلفن همراه زن 62 ساله رد پای یک سارق حرفه ای به نام سیامک را شناسایی کنند.

پس از چند ماه جستجو سرانجام مخفیگاه 24 ساله در محله خزانه شناسایی شد. با حضور ماموران مشخص شد متهم از مخفیگاهش فرارکرده است. با پیگیریهای کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی سیامک در یک کمپ ترک اعتیاد در حوالی شهرستان شهریار شناسایی شد.با شناسایی مخفیگاه پسر سارق دریافت نیابت قضایی سرانجام اول اسفند متهم درکمپ ترک اعتیاد دستگیر شد.

 

با انتقال سیامک به دادسرای ویژه سرقت او در بازجویی ها با اعتراف به سرقت کیف مالباخته گفت: چند ماهی بود بیکار بودم به همین خاطر با پراید پدرم مسافرکشی می کردم. دوباره وسوسه شدم دست به سرقت بزنم به همین خاطر نقشه سرقت از پیرزنها را کشیدم. با پرسه زدن در شمال تهران به بهانه اینکه با طعمه ها هم مسیر هستم آنها را سوار می کردم وهنگامی که پیرزنها قصد پیاده شدن از خودرو را داشتند در یک لحظه کیف آنها را کشیده و پس از سرقت فرار می کردم. در این مدت از 15 زن به این شیوه سرقت کرده ام.بعد از سرقت ها متوجه شدم ماموران من را شناسایی کرده و به زودی دستگیر می شوم به همین خاطر به دروغ خود را معتاد معرفی کرده و در یک کمپ ترک اعتیاد در اطراف شهریار مخفی شدم اما ماموران آنجا را هم پیدا کرده و دستگیر شدم..

درادامه با بررسی سوابق پسر 24ساله مشخص شد او 6 بار به اتهام سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و رابطه نامشروع دستگیر شده است.

با اعترافات سارق سابقه دار او با دستور علی وسیله ایرد موسی بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور سرقت بازداشت و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.