آیت الله معزّی در مراسم آغازین کمپین ملی «نه به تصادفات جاده‌ای» خطاب به جوانان اظهارداشت: امید ایران به شما عزیزان است و در همه عرصه‌ها سرمایه عظیم جوانان هستند و می‌توانند پیشتاز در همه امور باشند.

وی با بیان اینکه پیشتاز 8 سال دفاع مقدس جوانان بودند و 99.9 درصد شهدا نیز جوان بودند، گفت: جوانان ایران شجاعانه در مقابل دشمنان در زمان دفاع مقدس ایستادند و نشان دادند ملت ایران غیور و با غیرت است و با تمام وجود از آئین، دین، انقلاب و مرزها دفاع می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سازمان جوانان را یکی از سازمان‌های مهم و ارجمند در هلال احمر برشمرد و عنوان کرد: تابلوی اساسی جمعیت هلال احمر که یکی از اهدافش احترام گذاشتم و کرامت به انسان بوده جوانان داوطلب است.

آیت‌الله معزّی ادامه داد: جوانان لبریز از شور و احساسات و قدرت هستند و در نوروز هلال‌احمر از طریق این جوانان تلاش می‌کند که به مسافران خدمات بشردوستانه ارائه دهد.

وی با بیان اینکه سفر کردن در اسلام سفارش شده و فواید زیادی دارد، اضافه کرد: پیدا کردن دوستان جدید، دنیای جدید و از جمله مزایای سفر است ولی با این وجود متأسفانه در ایام نوروز خانواده‌ها به دلیل عوامل متعددی سفرهای شاد آنها از طریق حوادث رانندگی به حزن و اندوه تبدیل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تعداد کسانی که جان خود را در تصادفات رانندگی از دست می‌دهند نگران کننده است و بارها مقام معظم رهبری به مسئولان تاکید کرده تا اقدامات لازم را برای کاهش تصادفات و حوادث انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه جاده و اتومبیل از بحث‌های مرتبط با حوادث رانندگی است، گفت: ولی فرهنگ راندن و رانندگی بحث دیگری بوده که توجه به آن حائز اهمیت است. سازمان جوانان به این موضوع توجه کرده و تلاش می‌کند حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن به حداقل برسد.

آیت‌الله معزّی با اشاره به آمار سال گذشته و تعداد مراجعین به پایگاه‌های هلال احمر در نوروز گفت: استقبال خوبی از خیمه‌های نماز، کودک و استراحت انجام گرفت. جوانان هلال احمری نسبت به انجام فشار خون مسافران اقدام کردند و برنامه‌های زیادی صورت گرفت.

وی مهمترین مسئله در حوادث جاده‌ای را شتاب و عجله برشمرد و تاکید کرد: عجله کار شیطان و آرامش نقطه مقابل آن قرار دارد این موضوع را باید القا کنیم و جوانان هلال احمری این ظرفیت را دارند که فرهنگ عجله نداشتن در رانندگی را ترویج دهند.