بهداشت غذا و آب آشامیدنی مردم  زیر ذره بین/آمادگی تیم  های بازرسی

سیدحسن هاشمی در مانور برنامه سلامت نوروزی اظهار داشت: دفاع از حقوق شهروندی یک حق مغفول مانده در برخی از حوزه‌ها در کشور است. این مسئله در حوزه سلامت در امور بهداشتی، درمانی،‌آموزشی و پژوهشی وجود دارد.

وی افزود: در کشورهای مثل ما در منطقه حقوق شهروندی آنچنان که باید رعایت نمی‌شود و آرزو می‌کنیم که مجریان، قانون‌گذاران و مسئولان دراین زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند. قوانین خوبی در کشور داریم ولی گاهی به دلیل اینکه ما مجریان همت، نظارت و دقت‌مان کم است به درستی استفاده نمی‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: دو دستگاه قوه قضائیه و وزارت بهداشت از جمله دستگاه‌هایی هستند که باید جهت حفظ حقوق شهروندی به هنگام و هم‌تراز جرم برخورد لازم را انجام دهند، همچنین کسانی که در زمینه غذا و آشامیدنی مردم تقلب می‌کنند بدترین ظلم را کرده و این مساله از جنایت هم بالاتر است.

وی افزود: مردم در ایام نوروز می‌خواهند به مسافرت روند؛ آرامشی چند روزه داشته باشند و از خانه آپارتمانی و مشکلات اجتماعی فاصله بگیرند و اگر کسی به قصد سودجویی تقلب کند جنایت کرده و آسیب جدی به مردم وارد کرده است.

هاشمی بیان کرد: امیدواریم آن طوری که مردم انتظار داریم بتوانیم از سلامتشان مراقبت کنیم که این مساله باعث امنیت نیز می‌شود و مهم بوده که مردم فکر کنند به حقوق آنها احترام گذاشته می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: مردم مالیات می‌دهند و بسیاری از ادارات با پول آنها اداره می‌شود و قدرت اگر از آن بد استفاده شود چیز بدی است و زیان‌آور بوده بنابراین باید مراقبت شود منصفانه همه چیز با انصاف دنبال شود. 

وی خطاب به بازسان و کارشناسان نظارت، که قرار است در ایام نوروز فعالیت کنند گفت: مراقبت کنید که بی‌جا کسی را متهم نکرده و منصفانه همه چیز دنبال شود.

هاشمی گفت: بیش از 4500 بازرس در غالب 1700 تیم در ایام نوروز نظارت بر بهداشت غذا و آب آشامیدنی مردم نظارت کرده و امیدواریم ارایه کنندگان خدمت از این فرصت نیز استفاده کرده و با این باور که خداوند قدرت و روزی می‌دهد موازین بهداشتی را رعایت کنند و از مردم نیز به خوبی میزبانی کنند. 

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله دوستان دستگاه قضا نیز با قاطعیت با متخفلان برخورد کرده و مشابه وزارت بهداشت در این زمینه تیم اختصاص دهند؛ بازرس کشیک گذارند و حضور به طور کلی بازدارنده باشد.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند هر گونه تخلفات خود در زمینه بهداشتی را از طریق شماره تلفن‌های 1490 و 190 با کارشناسان بهداشتی درمیان گذاشته و همکاران ما 24 ساعت آماده پذیرای مردم در این زمینه هستند.