کسی که آبروی دیگری را می‌برد مخالف راه شهدا حرکت می‌کند

علی ربیعی در مراسم یادواره شهدای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: شهدا برای دفاع از داشته‌های این ملت به جنگ رفتند، داشته‌های مادی مانند منابع تمامیت ارضی و خاک ما و منابع معنوی از جمله موقعیت، ارزش‌ها و روح جامعه است.

وی ادامه  داد: شهدا برای دفاع از داشته‌های ما بالاترین دارایی خود را عرضه کردند اما باید ببینیم که چطور می‌‌توانیم یاد شهدا را بیشتر نگه داریم؛ آنچه بیشتر از همه ما را یاری می‌کند این است که درک کنیم شهدا برای عزت جامعه شهید شدند و اگر کسی مدعی است که می‌خواهد راه شهدا را ادامه دهد باید عزت جامعه را بالا ببرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کسی که عزت جامعه را کوچک کند راه شهدا را طی نمی‌کند، شهدای برای احیای اخلاق کشته شدند پس کسی بزرگترین بداخلاقی‌ها را در جامعه می‌کند، مدافع شهید نیست. کسی که احترام را گسترش می‌دهد و دروغ نمی‌گوید پیرو راه شهید است.

ربیعی خاطرنشان کرد: هرکسی که در مسیر صلح و امنیت حرکت کند راه شهید را طی می‌کند. یکی از مهمترین مفاهیم در وصیت‌نامه شهدا کلیدواژه عدالت است، شهدا خون خود را ریختند تا آبروی ملت ریخته نشود. هرکسی که آبروی فرد دیگری را می‌برد مخالف راه شهدا حرکت می‌کند.

وی در پایان گفت: من یقین دارم که آقای روحانی عاشق مقام معظم رهبری است و خود را عضوی از خانواده شهدا می‌داند اما چرا برخی می‌خواهند دوگانه‌سازی کنند این مسیر شهدا نیست.

امنیت کشور بخش کوچکی از ثمره خون شهداست

سید تقی نوربخش در مراسم یادواره شهدای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم اظهار کرد: هدف ما در درجه اول این است که اعلام کنیم خانواده شهدای تامین اجتماعی بخشی از خانواده بزرگ تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به دیدارهای خود با خانواده شهدای سازمان تامین اجتماعی افزود: در دیدار با این خانواده‌ها متوجه شدیم که در یک دهه اخیر علی‌رغم همه شعارها مطابق با شأن خانواده شهدا به این بزرگواران رسیدگی نشده بود و بسیاری از آنها به من گفتند که حتی در طی 20 سال اخیر هیچ توجهی به آنها نشده است. در حالی که همه آنها عضوی از خانواده سازمان تامین اجتماعی هستند مشکلاتی برای این عزیزان وجود دارد و ما شرمنده‌ایم که نتوانستیم آنها را حل کنیم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: هدف دوم از برگزاری این مراسم گرامیداشت جایگاه شهید است، گرامیداشت شهدایی که از این دنیا رخت بر بستند و به حیات جاودان رسیدند. اگر در اوج بی‌امنیتی کشور ما در نهایت امنیت است بخش کوچکی از ثمره خون شهداست. مفتخر هستیم که در سازمان تامین اجتماعی با وجود 70 هزار پرسنل 60 نفر شهید تقدیم جامعه کرده‌ایم.

نوربخش افزود: سعی کردیم که در سازمان تامین اجتماعی فرهنگ ایثار و شهادت را ساری و جاری کنیم و یکی از این موارد استخدام 1800 ایثارگر در سازمان تامین اجتماعی است.