محمد حقانی در حاشیه دویست و چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، اظهار داشت: بودجه باید بر اساس قانون و با حضور دو سوم اعضا مورد بررسی قرار گیرد در واقع برای تعیین هر مصوبه باید با حضور حداکثری اعضای شورا رأی‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه دارای سه قسمت منابع، مصارف و تبصره باشد، ادامه داد: حدود 20 درصد بودجه شهرداری تهران پایدار و 80 درصد آن ناپایدار است که این میزان هم متکی به تغییر کاربری، تراکم‌فروشی و بارگذاری‌های زیاد است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: هر سه قسمت یاد شده از بودجه اسکلت بودجه محسوب می‌شوند ولی بودجه شهرداری در سال 95 بیمار و رو به موت است چراکه 80 درصد آن ناپایدار است.

وی افزود: از فرمانداری گلایه دارم که چرا در مورد بودجه شهرداری بی دقت است و به آن توجه نمی‌کند. بودجه شهرداری حدود 17 هزار میلیارد تومان تعیین شده که با بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها افزایش میابد. این در حالی است که شهر تهران بیش از 8 هزار میلیارد تومان را نمی‌تواند تأمین کند.

حقانی خاطرنشان کرد: موضوع مصارف و هزینه‌های تمام پروژه‌ها باید در شورای شهر بررسی و تصویب شود امااین مهم محقق نشده است. فیلم‌های آن موجود است،‌ببینید آیا بحث مصارف بودجه شهرداری تهران بررسی شده یا خیر.

وی ادامه داد: کمیسیون سلامت اعداد و ارقامی را در جلسات حوزه خدمات شهری جا به جا کرد و برخی ردیف‌ها را کم کرد. ما معتقدی بودیم برخی اعداد در حوزه خدمات شهری اضافه هستند ولی نظرات ما تغییر داده شد و بدون در نظر گرفتن نظرات این کمیسیون بودجه را به فرمانداری و شهرداری ابلاغ کردند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: در این خصوص اعتراض کردیم و رونوشت آن را به استانداری و اعضای شورای شهر برای بررسی ارائه کردیم. اگر فرمانداری و استانداری به این موضوع رسیدگی نکنند به دستگاه‌های نظارتی بالاتر شکایت خواهم کرد.

وی گفت: بنده بارها در این باره به چمران اعتراض کردم و وی وعده داد که با من صحبت خواهد کرد ولی این اتفاق رخ نداد.