انفجار مواد محترقه پسر 13 ساله را راهی بیمارستان کرد

مصطفی دهمرده‌نی اظهار داشت: از بعد از ظهر امروز دو مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند که یکی از آنها به صورت سرپایی درمان و مرخص شد. این فرد از ناحیه دست دچار حادثه شده بود.

وی افزود: انفجار مواد محترقه نیز سبب آسیب به صورت یک پسربچه 13 ساله شده و این فرد در حال حاضر تحت مداوا قرار دارد و به احتمال زیاد حداقل برای 6 ساعت در بیمارستان بستری خواهد شد.

رئیس مرکز سوانح سوختگی شهید مطهری ضمن هشدار به خانواده‌ها در مورد مراقبت هر چه بیشتر از فرزندان‌شان در مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: بیشتر افرادی که امشب به این بیمارستان منتقل می‌شوند کسانی هستند که مواد محترقه را استفاده کرده و همه بیمارستان‌های پایتخت آمادگی جهت ارائه اقدامات اولیه برای مصدومان را دارند.

دهمرده‌نی اظهار داشت: مصدومانی که نیاز به درمان تکمیلی داشته باشند باید به بیمارستان شهید مطهری یا شهدای یافت‌آباد ارجاع داده شوند.

وی با اشاره به اینکه میزان جراحت افراد در سوختگی بستگی به شدت انفجار و فاصله فرد با محل انفجار دارد، عنوان داشت: مدت زمان بستری برای مصدومان که به ویژه از ناحیه صورت دچار حادثه شدند، میانگین یک روز تا سه ماه است. بنابراین توصیه می‌شود خانواده‌ها به شدت مراقب فرزندان خود باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرسنل بیمارستان شهید مطهری جهت ارائه خدمات درمانی به مصدومان آمادگی کامل را داشته و تجهیزات مرتبط نیز به روز رسانی شده است.

انتهای پیام/