تزریق بخشی از اوراق مشارکت دولت به متروی تهران در روزهای پایانی سال/ خطوط 6 و 7 در اولویت است

گروه اجتماعی، سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار خبر با اشاره به در نظر گرفتن یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل  و نقل پایتخت توسط دولت اظهار کرد: این موضوع با تاکید بر توسعه مترو در ازای بدهی های دولت به شهرداری تهران در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش افکارنیوز،وی با اشاره به این که موافقت های لازم برای تخصیص این مبلغ صورت گرفته است، گفت: به زودی انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل در تهران عملیاتی می شود و با توجه به این که این موضوع برای سال 94 در نظر گرفته شده است بخش هایی از این مبلغ تا پایان سال به مترو ی تهران تزریق می شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که خطوط 6 و 7 از اولویت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: در حال حاضر خطوط 6 و 7 و نیز خط فرودگاه های مهر آباد و امام (ره) به طور همزمان در حال پیشبرد است در صورت تخصیص این مبلغ باید تعادل مناسبی در توزیع آن بین خطوط مختلف صورت گیرد اما همانگونه که تاکید شد خطوط 6 و 7 از اولویت بیشتری برخوردار هستند.

گفتنی است بدهی دولت به شهرداری تهران در سال 94 برابر با 480 میلیارد تومان است که تا بهمن ماه 72 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.