پس از 4روز از آغاز نوروز ترافیک سنگین در محورهای شمالی

جعفر محمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به اینکه وضعیت ترافیکی محورهای استان سنگین و پرتردد است، اظهار کرد: ترافیک محور هراز از حدفاصل پلور تا گزنک سنگین است.

وی با اعلام اینکه محور سوادکوه از منطقه زیرآب تا شیرگاه با ترافیک سنگین مواجه است، افزود: ترافیک در سایر مسیرهای منطقه محور سوادکوه نیمه‌سنگین است.

فرمانده پلیس‌راه مازندران با بیان اینکه محور کندوان با ترافیک سنگین مواجه است، اضافه کرد: ترافیک محور کندوان از ورودی تونل کندوان تا کف هزارچم سنگین است.

این مسئول ترافیک محور کیاسر ـ سمنان را عادی و روان اعلام کرد و گفت: ارتفاعات تلمادره به سمت دو راهی دامغان به سمنان با باد و بوران شدید همراه است و به‌دلیل لغزندگی جاده استفاده از تجهیزات ایمنی هنگام رانندگی برای مسافران الزامی است.

محمدنژاد به محدودیت‌های ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی در جاده‌های مازندران اشاره کرد و افزود: در منطقه مرزن‌آباد از ساعت 16 امروز از منطقه دوزبن به سمت کرج تا سه بامداد یک‌طرفه است.

وی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی از عصر جمعه 6 فروردین هوای مازندران با تغییرات جوی مواجه بوده و به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانه و زنجیرچرخ برای مسافران ضروری است.

فرمانده پلیس‌راه مازندران در توصیه ایمنی به رانندگی، افزود: لازم است مسافران در مسافت طولانی بعد از هر 100 کیلومتر رانندگی 10 دقیقه استراحت داشته باشند.

محمدنژاد با بیان اینکه عامل حدود 40 درصد تصادفات خواب‌آلودگی و استراحت نداشتن در هنگام رانندگی است، گفت: بیشتر تصادفات در محورهای روستایی و بومی اتفاق می‌افتد.