سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به یک طرفه شدن تردد در محور کرج چالوس اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم ترافیک بازگشت مسافران در مسیر شمال به جنوب محور چالوس، از دقایقی پیش تردد از میدان امیرکبیر به سمت مرزن‌آباد ممنوع شد.

وی افزود: با توجه به این ممنوعیت، تردد در این محور تا ساعت ۲ بامداد ۷ فرودین به صورت یک طرفه از مرزن‌آباد به سمت میدان امیرکبیر انجام می‌شود.

رحمانی در ادامه در خصوص زمان یک طرفه شدن تردد در محور هراز نیز گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر کماکان بارترافیکی جنوب به شمال در این محور در جریان است، ممنوعیت تردد در مسیر جنوب به شمال در این محور با تاخیر اعمال خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر و بر اساس گزارش‌های دریافتی، شاهد ترافیک نیمه سنگین در هر دو مسیر رفت و برگشت در محور قم تهران هستیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اضافه کرد: علاوه بر این مسیر، ترافیک در بزرگراه قزوین رشت در محدوده منجیل و رودبار نیز نیمه سنگین گزارش شده است.

رحمانی گفت: همچنین در مسیر جنوب به شمال محور هراز در محدوده‌های تونل تکاور ۲، گردنک و سه راهی لاسم، ترافیک نیمه سنگین است و این شرایط در محدوده پارک جنگلی آمل تا نارنجستان در مسیر شمال به جنوب نیز برقرار است.

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: موج دوم سفرهای نوروزی سبب شده در روز گذشته و امروز ترافیک پرحجم تری در جاده‌های کشور داشته باشیم.

وی افزود: در کنار موج دوم سفرها ما شاهد بار برگشت مسافران دور اول سفرها به سمت کلانشهرها هستیم که این بار برگشت از بعد از ظهر امروز شدت گرفته است و احتمالاً تا فردا ادامه پیدا خواهد کرد.

 

سرهنگ رحمانی تصریح کرد: در حال حاضر هر چهار محور شمالی‌ یعنی چالوس، هراز، فیروکوه و رشت-قزوین دارای بار ترافیک نیمه سنگین و پرحجم است.

وی افزود: طی روز‌های گذشته سبقت غیرمجاز رشد پیدا کرده است و حوادث ناگواری هم برای این موضوع رخ داده است که از رانندگان می‌خواهیم از سبقت ‌های غیر مجاز بپرهیزند.