زمانی که شما بر سر کوچک‌ترین مسائل عصبانی می‌شوید، این مسئله تا حد زیادی خطر بروز سکته قلبی را در شما افزایش می‌دهد.

عصبانیت

محققان دانشگاه استرالیا با بررسی 313 بیمار، از آنان درباره سطح عصبانیت‌شان پیش از سکته سوال کردند؛ نتیجه این بررسی آن بود که بیماران در بازه 2 ساعت پس از عصبانیت شدید، 8.5 برابر بیشتر در معرض سکته قلبی قرار دارند.

سپری کردن زمان طولانی پشت صفحه مانیتور یا تلویزیون

نتایج بررسی دانشگاه لندن حاکی است افرادی که برای چهار ساعت یا بیشتر در روز به صفحه نمایش رایانه یا تلویزیون نگاه می‌کنند، 125 درصد بیشتر از دیگران در معرض مشکلات قلبی از جمله سکته قلبی قرار دارند.

پیاده روی کوتاه مدت به ازای هر 20 دقیقه کار پشت میز، تا حد زیادی از این خطر می‌کاهد.

خواب شبانه کمتر از 6 ساعت

به بسیاری از بزرگسالان توصیه می‌شود تا هر شب بین 7 تا 8 ساعت بخوابند؛ خواب کمتر از این مقدار در طولانی مدت می‌تواند مرگبار باشد.

نتایج یک بررسی که در نشریه «کار، محیط زیست و بهداشت اسکاندیناوی» منتشر شد، نشان داد که مردان ژاپنی که هر شب کمتر از 6 ساعت می‌خوابند، 5 برابر بیشتر از افرادی که هر شب بین 7 تا 8 ساعت می‌خوابند، در معرض سکته قلبی قرار دارند.

همچنین بررسی مشابه مدرسه پزشکی جیچی ژاپن بر روی زنان به نتایج مشابهی منتهی شده است.

زندگی در هوای آلوده

آلودگی هوا همان اندازه که برای ریه شما مضر است، برای قلب شما نیز ضرر دارد. بررسی دانشگاه ساوث بوستون امریکا نشان داد، زندگی در معرض آلودگی هوا، 48 درصد خطر ایست قلبی را در 2 ساعت ابتدایی ظهور نشانه‌های آن و 69 درصد در یک ساعت ابتدایی ظهور نشانه‌های آن افزایش می‌دهد.

طلاق گرفتن

محققان مدرسه پزشکی دانشگاه دوک در بازه زمانی 18 ساله روی حدود 16 هزار مرد و زن 45 تا 80 ساله که دستکم یک بار ازدواج کرده بودند، بررسی‌هایی انجام دادند؛ همچنین هر دو سال یکبار وضعیت زندگی مشترک و سلامتی کلی آنان مورد بررسی قرار گرفت.

زنان مطلقه 25 درصد بیشتر از آنان که زندگی مشترک داشتند، در معرض ایست قلبی قرار داشتند. همچنین زنانی که دو بار یا بیشتر از همسران خود جدا شده بودند، 77 درصد بیشتر از دیگران در خطر سکته قلبی قرار داشتند.

خطر ایست قلبی درباره مردان نیز در مورد اول شبیه زنان بود اما مردانی که دست‌کم 2 بار از همسران خود جدا شده بودند، 30 درصد بیشتر در معرض سکته قلبی قرار داشتند.

تغییرات ساعت

تحقیقات دانشگاه میشیگان حاکی است، اختلالات در مدت خواب و بیداری در زمان تغییر ساعات در اول بهار و اول پاییز، موجب افزایش خطر سکته قلبی می‌شود.

براساس این تحقیق، تغییر ساعات همچنین موجب افزایش استرس برای حضور به موقع در محل کار می‌شود که این موضوع نیز بر احتمال ایست قلبی می‌افزاید.

زندگی در دمای خیلی سرد یا خیلی گرم

نتایج بررسی محققان مرکز مطالعات ایست قلبی ووستر انگلیس نشان داده است، زندگی در دمای خیلی سرد یا خیلی گرم احتمال بروز سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، قرار گرفتن در درمای کمتر از 17 درجه فارنهایت (8.3- سانتیگراد) در دو روز متوالی، تا 36 درصد احتمال بروز سکته قلبی را افزایش می دهد.

از سوی دیگر محققان انگلیسی دریافتند، زمانی که دمای هوا به 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) برسد، به ازای افزایش هر 1.8 درجه فارنهایت (حدود 2 درجه سانتیگراد)، خطر ایست قلبی 2 درصد افزایش می‌یابد.