بین معرفی تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین، و قوانین محدود کننده امروزی که استفاده از این نوع عکسبرداری را ممنوع کرده است، یک دوره زمانی باشکوه و فرصت طلبانه است.

  

کلیسای ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

بلوک های شهری هشت ضلعی و گوشه و کنار خیابان یک نمای تماشایی و خیره کننده ایجاد کرده است. ساگرادا فامیلیا (واژهٔ لاتین به معنی خانوادهٔ مقدس) کلیسایی در شهر بارسلون است که علاوه بر مکان مذهبی بودن، از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این کلیسای کاتولیک از سال ۱۸۸۲ میلادی در حال ساخت بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ ساخت آن تمام نخواهد شد. این کلیسا را آنتونیو گائودی (۱۸۲۸-۱۹۲۶) معمار مشهور اسپانیایی طراحی کرد که ۱۵ سال آخر عمرش را صرف تکمیل این کلیسا نمود.

 

کلیسای Sagrat Cor در میان ابرها، بر روی تپه بارسلونا

کلیسای Sagrat Cor

 

کلیسای بنا شده بر روی خون، سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ

کلیسای ناجی خون ریخته شده سنت پترزبورگ یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر سنت پترزبورگ است. کلیسای "بناشده بر خون”، یا کلیسای "قیامِ مسیح” از دیگر نام‌هایی است که به این مکان تاریخی می‌دهند. راهنماهای گردشگری از نام کلیسای بناشده بر خون (Church on Split Blood) بیش از سایر اسامی استفاده می‌کنند.

 

کلیسای جامع سنت پیتر و سنت پل، پترگوف

کلیسای جامع سنت پیتر و سنت پل

کلیسای جامع سنت پطرس و سنت پل کلیسایی در شهر تالین، استونی است. این کلیسا در سال ۱۸۴۱ میلادی شروع به ساخت شده و در سال ۱۸۴۴ ساخت آن به پایان رسیده است و متعلق به پیروان کاتولیک است. (تصویر بالا)

کلیسای جامع سنت پل نام کلیسای بزرگ و مشهوری در لندن، پایتخت انگلستان است که به‌عنوان یکی از بناهای مشهور این شهر شناخته می‌شود. کار ساخت این کلیسا که در اواخر سدهٔ هفدهم توسط سر کریستوفر رن طراحی گردیده است در اوایل سدهٔ هجدهم در ۱۷۱۰ به پایان رسید تا جایگزینی برای دیگر کلیسایی باشد که در همین مکان قرار داشت و در پی آتش‌سوزی بزرگ لندن ویران گردید. کلیسای سنت پل در عین حال سومین کلیسای ساخته شده در همین مکان است. کلیسای جامع سنت پل دارای گنبد بزرگی استکه راهرویی معروف به «تالار زمزمه» به طول ۳۲ متر در گرداگرد درونی گنبد آن کشیده شده و مشهور است که اگر کسی نزدیک به دیوار این راهرو زمزمه نماید فرد دیگری که در نزدیکی دیوار و در سوی دیگر آن قرار دارد صدای او را می‌شنود. گور بسیاری از افراد سرشناس از جمله لرد نلسون، دوک ولینگتون و خود کریستوفر رن نیز در این کلیسا قرار دارد.