توحید مظفری در تشریح یکی از پیچیده ترین پرونده های سرقت درکشور با یک هزار و۵۰۰ شاکی، اظهار داشت:متهمان این پرونده، باند ۲۰ نفره فیوج هستند که بعد از گذشت یکسال از آغاز فعالیت مجرمانه خود با سرقت از ۱۵۰۰ باب منزل دستگیر شدند.

بازپرس شعبه اول دادسرای شهرستان ملارد افزود:پرونده مورد اشاره از بزرگترین و پیچیده ترین پرونده های سرقت به شمار می رود که سارقان با رصد شبانه منازلی که صاحبخانه در آن حضور نداشت، در شهرستان های فردیس، ملارد، کرج و...مبادرت به سرقت می کردند.

مظفری گفت:پرونده مورد اشاره مربوط به چهار سال پیش است که به دلیل فراوانی دامنه جرم در موقعیت های مکانی و جغرافیایی متعدد، با نفی صلاحیت مرجع قضایی مواجه می شد که بعد از گذشت سال ها، بنده مسئولیت تحقیق و جمع بندی پرونده را به عهده گرفتم.

بازپرس شعبه اول دادسرای شهرستان ملارد در تشریح چگونگی بازداشت و دستگیری سارقان عنوان کرد:یکی از شکات به صورت اتفاقی بعد از خروج از منزل منصرف شده و مجددا به خانه باز می گردد و در هنگام بازگشت با حضور سارقان در منزل شخصی خود مواجه می شود.

وی افزود:فرد مذکور بعد از روشن شدن حقیقت ماجرا، دستگاه انتظامی را در جریان قرار می دهد و با حضور به موقع  مأموران، دو تن از سارقان دستگیر و سپس با اعتراف آن ها، نفرات  دیگر نیز شناسایی و بازداشت می شوند.

مظفری گفت:یکی از موارد قابل توجه در این پرونده، ایفای نقش تعدادی زن و کودک در هنگام اجرای نقشه سرقت است.

بازپرس شعبه اول دادسرای ملارد یادآور شد:در حال حاضر تعدد و تکثر و هویت شکات محرز و لیست اموال مسروقه نیز مشخص شده و پرونده مذکور پس از جمع بندی و انجام تحقیقات لازم برای صدور حکم به دادگاه ارجاع شد.