پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت معلم فداکار

در پی درگذشت معلم فداکار مدرسه شهید رحیمی روستای نوکجو از توابع روتک شهرستان خاش که با ایثار جان خود، ۳ دانش‌آموزش را از ماندن در زیر آوار و مرگ حتمی نجات داد، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پیامی فقدان این معلم فداکار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: «فداکاری همکار عزیرمان مرحوم حمید رضا گنگو زهی که آگاهانه جان خویش را فدای ۳ دانش‌آموز خود نمود مایه افتخار و مباهات برای جامعه فرهیخته فرهنگیان کشور و فقدان آن مرحوم موجب تأثر همگان گردید.

این معلم عزیز با این از خود گذشتگی، جلوه‌ای والا از روحیه فداکاری، عشق و علاقه معلمان این مرز و بوم به دانش‌آموزان میهن را به نمایش گذاشت و نشان داد که معلمان ارجمند در مسیر مقدس تعلیم و تربیت و بالندگی متربیان عزیز خویش حتی از بذل جان خود نیز دریغ نمی کنند. نظام تعلیم و تربیت اسلامی به وجود چنین معلمان فداکار و ایثارگری که نام و یادشان جاودان و نقش الگویی شان ماندگارخواهد بود به خود می‌بالد.

اینجانب عروج ملکوتی این همکار ارزشمند را به جامعه فرهیخته فرهنگیان کشور به ویژه معلمان ارجمند سیستان و بلوچستان و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و ضمن آرزوی علو درجات برای آن مرحوم از خدواند متعال شفای عاجل دیگر همکار گرانقدرمان جناب آقای عبدالرئوف شهنوازی را که در این مسیر فداکاری، مصدوم گردیدند، خواستارم».