شناسایی ۲۰ گروه معاند و کلاهبردار

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در ادامه نهمین نشست خود با اصحاب رسانه به ارائه آماری در خصوص عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر پرداخت و اظهار داشت: در ایام نوروز این پلیس بیش از 18 تن کشف مواد مخدر داشته است که افزایش 12 درصدی را شاهدیم.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: کاهش 11.5 درصد جرایم جنایی، کاهش 18.5 درصدی قتل و افزایش 10 درصدی کشفیات قتل از دیگر آمار عملکرد پلیس آگاهی است.

معاون اجتماعی ناجا در خصوص عملکرد پلیس فتا اظهار کرد: رصد و شناسایی 20 گروه معاند و کلاهبردار در شبکه‌های اجتماعی از جمله فعالیت این پلیس است؛ همچنین دستگیری فردی که با کانال جعلی به اسم پلیس فتا اقدام به اخاذی می‌کرد و همچنین دستگیری کلاهبردار فیشینگی از یکی از بانکهای کشور از دیگر اقدامات پلیس فتاست.

سردار منتظرالمهدی در حوزه عملکرد پلیس امنیت اعلام کرد: بیش از 300 هزار خدمت در نوروز توسط دفاتر پلیس به علاوه 10 ارائه شد؛ افزایش 18 درصدی کشفیات سلاح غیرمجاز و افزایش 30 درصدی کشف مشروبات الکلی را نیز پلیس به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بیش از 800 واحد صنفی متخلف نیز توسط پلیس امنیت در ایام نوروز پلمپ شده است.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص عملکرد مرزبانان غیور نیروی انتظامی بیان داشت: افزایش 17 درصدی متجاوزان مرزی، افزایش 13 درصدی طرد افراد بیگانه به خارج از کشور و هلاکت یکی از اشرار از جمله اقدامات مرزبانان نیروی انتظامی است.

منتظرالمهدی به فعالیت خلبانان ناجا پرداخت و گفت: خلبانان با 260 پرواز در طی 263 سورتی پرواز در ایام نوروز به شهروندان خدمت کردند.

سخنگوی ناجا اعلام کرد: افزایش 7 درصدی تماس مردم با پلیس 110 را در ایام نوروز را شاهد بوده‌ایم؛ امسال 560 هزار تماس با 110 داشتیم که سال گذشته 520 هزار تماس بوده است.

معاون اجتماعی ناجا به 8 هزار و 288 تماس با سامانه 197 اشاره و تصریح کرد: بیش از 90 درصد تماس‌ها، تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس بود و بخشی هم گله‌مندی از ترافیک سنگین 12 و 13 فروردین؛ البته باید ذکر شود که ساماندهی ترافیک فقط به ناجا مربوط نیست.

این مقام ارشد انتظامی، تعداد شهدای ناجا در نوروز 95 را چهار نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته 10 نفر از پرسنل ناجا در ایام نوروز به شهادت رسیدند؛ کاهش 67 درصدی تعداد شهدا را نسبت به نوروز سال گذشته شاهد بوده ایم.

منتظرالمهدی به وقوع سرقتی در روزهای نخستین امسال در خراسان رضوی اشاره و بیان داشت: 2 نفر جوشکار و یک نفر کلیدساز 4 کیلو طلا را از یک طلافروشی به سرقت برده بودند که در 12 فروردین هر سه نفر آنها دستگیر شدند؛ این افراد با ورود به منزلی در مجاورت طلافروشی و تخریب دیوار آن، طلاها را به سرقت برده و آب کرده بودند.

وی در خصوص سرقتی در روز اول نوروز در تهران اعلام کرد: یک پدر و پسر به همراه یک سارق حرفه‌ای بیش از 13 میلیون تومان پول و تعدادی قطعات طلا را از مجتمعی به سرقت برده بودند که در 11 فروردین پدر و پسر دستگیر شدند و سارق حرفه‌ای نیز بعد از اقدام به فرار، با شلیک تیر زمین‌گیر شد.

منتظرالمهدی در خصوص حادثه کازرون اعلام کرد: این حادثه در دست بررسی است؛ این سوداگران مرگ، پرونده سنگینی داشتند اما در غفلت یکی از مأموران و اعتمادی که شد، متأسفانه سه نفر از پرسنل ناجا به شهادت رسیده و خود این فرد نیز با شلیک تیر مهار شد و هم‌اکنون تحت درمان است.