کار عملی آقا معلم در کلاس ایثار+تصاویر

خبر درگذشت معلم فداکار سیستان و بلوچستانی که درس ایثار و شجاعت را به عنوان آخرین درس به دانش آموزان ایرانی آموخت طی روزهای گذشته بازتاب های فراوانی داشت.

حمیدرضا گنگو زهی معلم مدرسه شهید رحیمی روستای نوکجو از توابع روتک شهرستان خاش با جان‌فشانی، سه دانش آموزش را از ماندن در زیر آوار و مرگ حتمی نجات داد.

این اقدام فداکارانه، در ابتدا پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش و سپس مراتب تشکر رئیس‌جمهور را در پی داشت؛ در همین رابطه حسن روحانی در پیامی در صفحه توئیتر خود از فداکاری مرحوم «حمیدرضا گنگو زهی» تجلیل کرد.

در ادامه حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از نام‌گذاری اماکن پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش به نام این معلم فداکار همراه با زندگی‌نامه وی و ورود این ایثارگری در منابع درسی خبر داد.

همچنین با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر خاش یک میدان به اسم حمیدرضا گنگو زهی، نامگذاری شد.

ایثار این معلم کشورمان در فضای مجازی نیز غوغایی به پا کرد، تا جایی که تعدادی از چهره های سرشناس کشورمان پستی در ستایش این آقا معلم در صفحه شخصی اینستاگرامشان منتشر کردند.

عزت الله ضرغامی(رئیس سابق رسانه ملی): معلم فداکار ، حمید رضا گنگوزهی با نجات دانش آموزان از خطر ریزش آوار، جان خود را فدا کرد. این حادثه ی تاسف بار که در روستای نوک جو از توابع شهرستان خاش رخ داد، تبدیل به حماسه ای غرور آفرین از ایثار و فداکاری معلمان این مرز و بوم شد. نحوه ی شهادت این معلم فداکار، نشان می دهد او در عین احساس خطر جدی برای جان خود، بی مهابا و بدون تامل، به همراه دیگر معلم فداکار آن مدرسه، بچه ها را نجات داده اند. آفرین بر آنها! این حادثه نشان داد جامعه ایرانی مشحون از ارزش های انسانی و الهی است. "حمید رضا"، رستم خاش و پهلوانی بزرگ از تبار یلان شاهنامه است ! روحش شاد.

امیر جعفری(بازیگر): خداحافظ قهرمان معلم فداکاری که به خاطر نجات دانش اموزان از ریزش دیوار جان خود را فدا کرد

داریوش فرضیایی(عمو پورنگ):درود خدا بر تو آقا معلم تو که امروز درس بزرگ از خودگذشتگی و فداکاری را به ما یاد دادی مطمئن باش دانش آموزان این مرز و بوم هرگز ترا فراموش نخواهند کرد روحت شاد آقا معلم یاعلی

ستاره اسکندری(بازیگر): معلم فداکار جانباخته ... با رفتنت به ما یاداور شدى که هنوز انسانیت هست هنوز مى توان به دیگرى فکر کرد ... روحت شاد و راهت پایدار

هومن حاجی عبدالهی(مجری و بازیگر): فداکار یعنی کسی که جان ومال ووقت وزندگی وخواسته ومیل وخلاصه همه چیزش را فدای دیگران کند.این پست به یاد و احترام معلم فداکار سیستان وبلوچستانی،حمیدرضا گنگوزهی،که جان خود را درراه نجات شاگردانش اهدا کرد تقدیم میشود. همه باهم برای شادی روحش دعا میکنیم.امید که درکنار حضرتش قرین رحمت وآرامش باشد.آمین

راحله امینیان(مجری): از دیروز که خبر رو شنیدم ،هروقت یادم افتاده بدون اغراق دلم آتش گرفته. خصوصا شنیدم که فقط چهارماه از شروع زندگی مشترکشون میگذشته و وظیفه تامین معاش پدر و مادر و خانوادشون رو هم بر عهده داشتند. باید صادقانه بگم ایشون فقط یه معلم فداکار نبودند ،بلکه یه انسان کامل هم بودند که با تمام تعلقات خاطر تصمیم بزرگی رو گرفتند. دل نوشت:راستش از دیروز فقط میگم خدا کنه ایشون خواهر نداشته باشند ....همین

 

به گزارش فارس، ستایش‌ها از این جان‌فشانی معلم خاشی به چهره‌های سرشناس محدود نشد و عکس این معلم فداکار در فضای مجازی به سرعت گسترش یافت و کاربران ضمن تحسین شجاعت حمید رضا گنگوزهی برای شادی روح وی دعا کردند.