شیوه جدید بدحجابی در تهران

این روزها که مسئولان مدام نسبت به بدحجابی تذکر می‌دهند و مقامات انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی نیز بر برخورد با خودروهایی که زنان بدحجاب سوار بر آنها هستند تأکید می‌کنند، بدحجابان شیوه‌ای یافته‌اند تا به راحتی از دست مجریان قانون بگریزند.

بدحجابانی که پیش از این روسری یا شالشان را هنگام رانندگی روی شانه می‌انداختند و هنگام مواجهه با مأموران انتظامی آن را به روی سر می‌کشیدند، این روزها شیوه‌ای یافته‌اند تا دیگر نه نیازی به روسری و شال داشته باشند و نه خودرویشان از سوی مأموران متوقف شود.

کوتاه کردن موهای سر به اندازه موهای مردان و پسران (مدل پسرانه) راهکاری شده تا کمتر شخصی بتواند زن یا مرد بودن رانندگان را از راه دور و در یک نگاه تشخیص دهد.

این رانندگان دیگر به روسری و شال احتیاجی ندارند چرا که مأمورانی که از دور آنها را می‌بینند به تصور اینکه این افراد مرد هستند، مانع حرکت آنها نمی‌شوند.

هنجارشکنان در جامعه هر بار به دنبال شیوه جدیدی هستند تا باید و نبایدهای محیط خود را به هم بریزند اما لازمه ایجاد نظم و همنوایی در جامعه، برخوردهای به‌روز، کاربردی و قانونمند از سوی مسئولان مرتبط با هنجارشکنان است.