مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این رابطه گفت: ساسان کفایی در رفسنجان اولین تولید کننده گوجه فرنگی سیاه در منطقه جنوب شرق کشور است.

ناصر طاهری افزود: این تولید کننده بذر گوجه فرنگی سیاه را از امریکا وارد ایران کرده و در یک گلخانه 500 متر مربعی به صورت هیدروپونیک در روستای کفائیه رفسنجان این محصول را تولید کرده است.

وی تصریح کرد: این گوجه فرنگی سیاه که توجه جامعه علمی را به خود جلب کرده است سرشار از آنتوسیانین است که در سبزیجات و میوه ها یافت نمی شود.

طاهری ادامه داد: به دلیل وجود این خاصیت در گوجه فرنگی سیاه، این میوه برای درمان بیماری های قلبی، دیابت، چاقی و سرطان مفید است.

وی اظهار کرد: در گلخانه کفایی 40 بوته گوجه فرنگی سیاه کشت شده که در حال حاضر از هر بوته از این گیاه حدود300 گرم گوجه سیاه برداشت می شود.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی شمال استان میانگین برداشت گوجه فرنگی سیاه تا پایان امسال از این گلخانه را بیش از 4 تن عنوان کرد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی اجرا شده و امیدواریم توسعه یابد ضمن اینکه برای تولید این محصول از حداقل مواد شیمیایی استفاده می شود.

طاهری خاطرنشان کرد: تولید گوجه فرنگی سیاه ایده ای جدید است که هم برای درمان بیماری ها و هم برای اشتغالزایی مناسب است و می توان در آینده نزدیک بر روی این طرح سرمایه گذاری تا محصول جدید و بازار پسند در این منطقه تولید و روانه بازار شود.