اسفندماه سال گذشته مردی که می‌خواست خودرویش را بفروشد و در روزنامه آگهی داده بود به دام دو زورگیر خشن افتاد.

وقتی سرپرست دادسرای ناحیه 34 تهران دستور داد تا مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران این دزدان را ردیابی کنند، کارآگاهان در نخستین گام از مالباخته تحقیق کردند. وی گفت: «یک مرد ناشناس با من تماس گرفت و برای دیدن خودروی بسترن B50 با من قرار گذاشت و با مرد دیگری به در خانه‌ام در خیابان اخلاقی آمد. پس از توافق بر سر قیمت خودرو، هر سه برای آزمایش خودرویم سوار آن شدیم و در مسیر حرکت، ناگهان آنها با تهدید چاقو من را از آن بیرون انداخته و با خودرو و مدارک آن گریختند.طعمه زورگیران حرفه‌ای وقتی در برابر آلبوم مجرمان حرفه‌ای قرار گرفت دزدی به نام «امیرحسین» 30 ساله شناسایی شد و کارآگاهان پی بردند وی همیشه با همدستی برادر بزرگترش که 39 ساله است و حمیدرضا نام دارد دست به زورگیری و تبهکاری می‌زند.

کارآگاهان، مخفیگاه دو برادر را در منطقه هشتگرد کرج و ساری ردیابی کردند و توانستند ابتدا امیرحسین را در داخل مخفیگاهش در ساری دستگیر کنند و در بازرسی از مخفیگاهش با یک کلت کمری روبه‌رو شدند که فشنگ جنگی هم داشت. سپس حمیدرضا را در هشتگرد غافلگیر کرده و از مخفیگاه وی نیز کلت مشابهی با فشنگ‌های جنگی و مدارک مالباخته‌هایشان به دست آمد.

هر دو برادر در بازجویی‌ها اصرار بر بی‌گناهی داشتند تا اینکه در مواجهه حضوری و پیدا شدن اسناد خودروی مرد مالباخته چاره‌ای جز اقرار ندیدند و پذیرفتند به سرقت‌های مشابه زیادی دست زده‌اند.

پس از اینکه خودروی سرقتی در حصارک کرج، به دست آمد تحقیقات میدانی از همسایه‌ها در حصارک نشان داد که حمیدرضا خود را مهندس کریمی معرفی کرده است و همه او را مردی پولدار می‌شناختند. تجسس‌های اطلاعاتی نشان داد این دو برادر از چهار سال پیش و به خاطر کلاهبرداری با صدور چک‌های بلامحل در کرمانشاه تحت تعقیب قرار دارند و همزمان با زندگی پنهانی به زورگیری‌های مسلحانه دست زده‌اند.